[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برداشت گندم رشد کرد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: میزان برداشت و تولید گندم در اراضی کشاورزی استان به لطف خداوند، بارندگی‌های خوب و تلاش کشاورزان، ۵۵ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.
به گزارش شیراز نوین به‌نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مرتضی شریفی با بیان اینکه امسال برداشت گندم در شهرستان‌های جنوبی استان فارس از اواخر فروردین‌ماه آغاز شد، اظهار کرد: پیش از فرآیند برداشت گندم جلسات مختلفی به منظور انجام هماهنگی‌های لازم جهت برداشت، حمل و خرید گندم برگزار شد و مواردی که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت طی مکاتباتی به فرمانداران ابلاغ شد؛ فرمانداران نیز جلسات مشابهی را در شهرستان‌ها برگزار کردند و در نهایت پیگیری‌ها و نظارت‌ها برای برداشت غلات به ویژه گندم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
دبیر کارگروه رصد و پایش گندم، آرد و نان استان فارس ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث گندم، امسال تمام تلاش خود را برای برداشت این محصول به کار گرفتیم و در حال حاضر برداشت گندم در ۲۴ شهرستان به پایان رسیده و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تُن گندم خریداری شده است.
شریفی با بیان اینکه در برداشت گندم در استان فارس با رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های خوبی که در استان داشتیم شاهد رشد قابل‌توجهی بودیم.
وی بیان کرد: امسال با توجه به هماهنگی‌های دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، اداره کل غله استان و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرآیند برداشت، خرید و حمل گندم به سیلوها با سرعت انجام شد و شاهد افزایش تولید گندم در استان بودیم.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تأکید کرد: در حال حاضر گندم‌ها در مراکز خرید به سرعت به سمت سیلوها بارگیری می‌شوند و با پیگیری‌های انجام‌شده با کمترین مشکل در بحث برداشت مواجه بودیم. امیدواریم در ۱۳ شهرستان دیگر استان هم بتوانیم با همین سرعت و دقت به برداشت و خرید گندم بپردازیم.
شریفی با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان فارس تا اواخر مردادماه ادامه دارد، بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در بخش کشاورزی هم تأکید کرد و افزود: پرداخت زکات باید به صورت ویژه مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد، چراکه زکات به‌عنوان یکی از پایه‌های دین است که در آیات و روایات به آن تأکید بسیاری شده است و کشاورزان باید حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: توجه به این مقوله و پرداخت زکات موجبات رشد معنوی در جامعه، برچیده شدن فقر و جلوگیری از خسارت و بلا در استان را فراهم می‌کند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: امیدواریم با همت و رویکرد خوبی که فرمانداران در این زمینه دارند، بتوانیم در بحث جمع‌آوری زکات هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم و رقم قابل‌قبولی از زکات در استان ثبت شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی