[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بدترین عادات برای معده و گوارش ، روزنامه شیراز نوین

بیماری‌های گوارشی جزو رایج‌ترین مشکلات در افراد هستند. برای مراقبت از سیستم گوارشی باید با بزرگ‌ترین دشمنی که به معده و گوارش آسیب می‌زند آشنا شوید.
به گزارش نمناک، وقتی که صحبت از نواحی مختلف بدن و سلامت آن‌ها می‌شود، بدون شک می‌دانید که شکم و معده تأثیر بسیار مهمی ‌روی قسمت‌های دیگر دارند، زیرا سیستم گوارش داخل آن‌ها قرار گرفته است و شما باید مراقب‌شان باشید. در این قسمت از نمناک می‌خواهیم اشتباهاتی که با این ناحیه انجام می‌دهید را به شما معرفی کنیم که آسیب زننده هستند.
مصرف زیاد شکر
مصرف زیاد شکر یکی از بدترین کار‌هایی است که می‌توانید در حق سیستم گوارش یا معده خود انجام دهید که روی سلامت کلی بدن‌تان نیز تأثیرگذار است. شکر و غذا‌های فرآوری شده برای این قسمت خطرناک هستند و باعث ایجاد چربی دور شکم می‌شوند و خطر التهابات و مسمومیت را در بدن افزایش می‌دهند و مشکلات قلبی، کبدی و لوزالمعده را نیز به وجود می‌آورند؛ حتی ممکن است که باعث بیماری قلبی، سرطان یا دیابت هم بشوند.
مصرف آنتی‌بیوتیک‌های غیر ضروری
پزشکان توصیه می‌کنند که هرگز از آنتی‌بیوتیک‌های غیر ضروری استفاده نکنید. مصرف بیش از حد آن‌ها باکتری‌های سالم را نیز از بین می‌برد و سیستم ایمنی به شدت افت می‌کند؛ همچنین تأثیرات منفی روی سیستم گوارش می‌گذارد‌. پخش میکروبیوم موجود در سیستم گوارش به هم می‌ریزد و بدن نسبت به بعضی از ارگانیسم‌های موجود در بدن مقاوم شده و همین باعث می‌شود که در شرایط بیماری، سیستم گوارش دیگر عملکرد خوبی نداشته باشد.
استرس
استرس باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود. در صورتی که آرامش و ریلکسی؛ تناسب اندام را به همراه خواهد داشت. استرس همچنین عاملی برای مشکلات گوارشی خواهد بود و هورمون کورتیزول را تولید می‌کند که ممکن است باعث شود شما بیش از حد گرسنه شوید و غذای زیادی بخورید و همین باعث چربی دور شکم خواهد شد و مهمتر از همه اینکه عملکرد سیستم گوارش و ایمنی به طور کل از حالت تعادل خارج می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی