[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تلاش نافرجام برابر تنومندهای کویتی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده استان فارس در هندبال باشگاه‌های آسیا، پس از پیروزی در بازی نخست، در بازی دوم شکست سختی را تجربه کرد.
تیم‌ نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ابتدا روز پنجشنبه به مصاف جونیور چین رفت و با اینکه در ابتدای نیمه نخست غافلگیر شد و از حریف خود عقب افتاد، اما توانست در ادامه نبض بازی را در دست گرفته و به بازی برگردد.
نیمه نخست با برتری ۲۰ بر ۱۶ به سود شهید شاملی کازرون به پایان رسید و در نیمه دوم، نماینده ایران توانست بازی برتری را به نمایش گذاشته و نهایتاً با ثبت نتیجه 39 بر 22 پیروز میدان شود و جواد کاظمی در این مسابقه به‌عنوان چهره برتر زمین انتخاب شد.
سرمربی تیم کازرونی حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا درباره این مسابقه گفت: بازی نخست در همه تورنمنت‌ها همیشه مسابقه مشکل و سختی است، اما خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم این رقابت را با پیروزی پشت سر بگذاریم. مسعود ظهرابی افزود: سطح بازی‌ها در این دوره از جام باشگاه‌ها حتی از قهرمانی آسیا هم بالاتر است؛ به‌خاطر اینکه تیم‌ها از بازیکنان خوب جهان و اروپا استفاده کرده‌اند و تیم‌های خیلی خوبی در این دوره حضور دارند. به هر صورت تلاش می‌کنیم از نام کشور و باشگاه دفاع کنیم. گروه ما بسیار سخت است، اما قرعه بازی خوبی به ما خورده برای همین پله پله بالا می‌آییم تا نتیجه‌ای که مدنظر تیم هست کسب کنیم.
اما دومین دیدار شهید شاملی در جام باشگاه‌های آسیا حکایتی کاملاً متفاوت داشت. حریف دیروز(جمعه) آنها بسیار قدرتمند بود و در همان ابتدای بازی کار را تمام کرد!
تیم الکویت با بهره‌گیری از چندین مهره شاخص خارجی در کنار ملی‌پوشان پرتعداد خود، در دقایق ابتدایی اجازه هیچ کاری به شاگردان ظهرابی نداد، به شکلی که پس از گذشت تنها 7 دقیقه، نتیجه غیرقابل‌تصور 9 بر صفر روی اسکوربورد استادیوم ثبت شد!
این در حالی بود که ظهرابی پس از دریافت گل پنجم، برای جلوگیری از ادامه این روند، وقت استراحت زودهنگام خود را درخواست کرده بود، اما این اقدام هم مانع از پیشروی خیره‌کننده سرخ‌پوشان الکویت نشد.
نخستین گل شهید شاملی را محمدعلی قاسمی در دقیقه 8 به ثمر رساند تا بازی 9-1 شود. نخستین مهار علی رحیمی کازرونی دروازه‌بان و کاپیتان شهید شاملی باعث شد تا توپ در ضدحمله دوباره به قاسمی برسد و گل دوم هم برای نماینده ایران ثبت شود.
سبزپوشان کازرونی که کمی از آن ضعف مفرط دقایق ابتدایی خارج شده بودند، اما نه آنقدر که بتوانند حتی به نزدیکی حریف قدرتمند خود برسند. در دقیقه 12 اختلاف گل دو رقمی شد و مشعل الحربی توانست گل پانزدهم کویتی‌ها را به ثمر برساند.
جواد کاظمی، ستاره بازی نخست که در این بازی از ابتدا در ترکیب قرار نگرفته بود، از دقیقه 15 به جای علی رحیمی، درون دروازه قرار گرفت اما او هم نتوانست تأثیر چندانی در روند گل‌زنی ‌ای پیاپی الکویت ایجاد کند.
در دقیقه 17 یاسین عبدالعزیز، خطایی روی مجتبی کرمیان مرتکب شد که داوران ژاپنی مسابقه را به تعلیق خود مجاب کرد، اما حتی یک یار کمتر هم باعث نشد که شهید شاملی بتواند خود را به حریف نزدیک کند. کویت با انجام پاورپلی(بدون دروازه‌بان) حمله کرد و به گل بیستم دست یافت. یک دقیقه بعد، امیرعباس سلطانی گل یازدهم شهید شاملی را به نام خود ثبت کرد.
«کارل تون»، ستاره هلندی تیم الکویت یکی از بهترین بازیکنان این مسابقه بود که بارها با شلیک‌های سنگین راه دور خود، دروازه رحیمی و کاظمی را فرو ریخت. 
در دقایق انتهای نیمه نخست، کویتی‌ها بازی تأخیری را در دستور کار خود قرار دادند؛ آنها معمولاً از تمام وقت خود استفاده کرده و به رد و دبل توپ می‌پرداختند و زمانی که با هشدار داور مسابقه مواجه می‌شدند، اقدام به شوتزنی می‌کردند که در اکثر اوقات نیز این شوت‌ها به تور دروازه سبزپوشان می‌چسبید.
مهرداد صمصامی نخستین بازیکن شهید شاملی بود که در این بازی توسط داور 2 دقیقه تعلیق شد، اما سایر بازیکنان توانستند با انجام پاورپلی، توپ را به مهران رهنما رسانده و گل دیگری برای سبزپوشان به ثمر برسد. رهنما یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران در فصل اخیر بود و در دقیقه 26 با ضربه‌ای دقیقه و هوشمندانه، گلی دیگر برای تیم کشورمان به ثمر رساند.
یکی از بدشانسی‌های تیم شهید شاملی در این نیمه، برخورد متعدد ضربات بازیکنان این تیم به تیرهای افقی و عمودی الکویت بود؛ تیمی که به تناوب از دو دروازه‌بان فوق‌العاده خوب به نام‌های «حسن صفر» و «علی صفر» استفاده می‌کرد و به سختی می‌شد  توپ‌ها را از این بازیکنان تنومند، عبور داد.
در نهایت نیمه نخست با نتیجه 25 بر 16 به سود مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها به پایان رسید.
این امیدواری وجود داشت که شهید شاملی در نیمه دوم با چهره‌ای متفاوت با آنچه در ابتدای نیمه نخست دیدیم، به میدان بیاید اما عجیب بود که باز هم شاهد ضعف مفرط این تیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم بودیم. با گذشت 4 دقیقه از نیمه دوم، الکویت توانست اختلاف را در عدد 30 به 12 گل برساند!
«علی صفر»، دروازه‌بان 199 سانتی‌متری و ملی‌پوش الکویت که در نیمه دوم به بازی آمد، چند دقیقه توانست به خوبی برابر ضربات بازیکنان تیم کازرون مقاومت کند.
محمد صفر در نیمه دوم یکی از بازیکنان خوب شهید شاملی بود که توانست پس از یک توپ‌ربایی عالی و سپس با حرکتی انفرادی، بیستمین گل کازرونی‌ها را به ثمر برساند.
در دقیقه 45 علی کوهزاد در مصاف تک‌به ‌ک با علی صفر، شلیک محکمی به سمت دروازه داشت؛ این توپ از کنار صورت علی صفر وارد دروازه شد. اگر این توپ به صورت صفر برخورد می‌کرد، کوهزاد دو دقیقه تعلیق می‌شد؛ اتفاقی که دقایقی بعد برای مجتبی کرمیان افتاد و او به همین دلیل از بازی خارج شد.
هرچه از زمان نیمه دوم گذشت، تیم‌ها بیش از پیش به نتیجه نهایی مسابقه مطمئن شدند. در نهایت با گلی که بهشاد فاتحی‌نژاد در آخرین ثانیه‌های بازی به ثمر رساند، نتیجه 40 بر 30 به سود الکویت برای این دیدار ثبت شد.
شهید شاملی شکست سنگینی را در روز دوم رقابت‌ها تجربه کرد. آنها در گروه بسیار سختی هم قرار گرفته‌اند، اما این امیدواری وجود دارد که شاگردان ظهرابی بتوانند امروز و روزهای آینده، شکست دیروز را جبران کرده تا بلکه بتوانند از گروه خود صعود کنند.
سرمربی تیم کازرون پس از این شکست گفت: بازی را بد شروع کردیم و در ادامه روند بازی از دستمان خارج شد.
ظهرابی افزود: دو دقیقه اخراج‌های بی‌مورد زیاد داشتیم؛ اشتباهات فردی بازیکنان بالا رفت و بازیکنانم تمرکز لازم را نداشتند و برای همین بازی را واگذار کردیم.
وی در خصوص بازی بعدی تیمش نیز اظهار کرد: برای بازی‌های سخت آینده آماده می‌شویم. تیم تاشکند خوب است، بازی را خوب شروع می‌کنند و تا اواسط نیمه دوم خوب بالا می‌آیند. این تیم حریف سرسختی برای ماست، اما ما هم آماده هستیم و برای پیروزی به میدان می‌رویم.
بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های مردان آسیا از روز پنجشنبه11 خردادماه به میزبانی اصفهان آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد. 
در این دوره ۱۱ تیم در دو گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند. سپاهان ایران، نماینده هند، نماینده عمان، الکاظمه کویت و الریان در گروه یک و الکویت کویت، جونیور کلاب چین، تاشکند ازبکستان، الدحیل قطر، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون(ایران) و النجمه بحرین نیز در گروه دوم قرار دارند.
نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در سومین مسابقه خود، ساعت 14 امروز به مصاف تیم تاشکند ازبکستان می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی