[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارتقای کیفیت زندگی با مطالعات فراگیر، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، محیط‌زیست را از ارکان غیرقابل‌چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلان‌شهرها دانست و گفت: اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی طاهری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی شیراز اظهار کرد: ما وارثان مهندسی سابق شهرها هستیم.
به گفته این مقام ارشد پارلمان شهری در کلان‌شهر شیراز، محیط‌زیست از ارکان غیرقابل‌چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلان‌شهرهاست و اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد. او تأکید کرد: برای مطالعات اقلیم الزاماً باید مطالعات هواشناسی، زمین‌شناسی و آب‌شناسی متفقاً نجام شود و این مطالعات باید هر دوره‌ ۱۰ساله تکرار شود؛ زیرا اکوسیستم شهر در طول زمان دچار تحول می‌شود و منطور از زیست‌بوم، کارکرد اقلیم شهری و شهروند است. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: امروزه در جهت بالابردن کیفیت زندگی شهروندان باید اقدامات ما بر اساس مطالعات جامع و فراگیر انجام گیرد که ضعف این عملکرد در سراسر کلان‌شهرهای کشور احساس می‌شود. طاهری خاطرنشان کرد: باید با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، مطالعات وسیع‌تر و تکمیلی به کمک مدیریت شهری بیاید تا بتوان در محیط‌زیست سالم‌تر به زندگی پرداخت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی