[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کار خیلی سخت کازرونی‌ها برای صعود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شایسته فارس که در لیگ برتر کشور به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت، حالا در کوران رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا قرار دارد.
نزاجا شهید شاملی کازرون در 4 دیداری که در روزهای گذشته برگزار کرده، مقابل 2 رقیب قدرتمند و مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی مغلوب شده، اما در دو دیدار دیگر خود پیروز شده تا امروز در پنجمین و آخرین بازی مرحله گروهی با امیدواری به میدان برود.
شهید شاملی، 2 سال پیش نیز در چنین روزهایی در همین جام حاضر بود و در خردادماه 1400 این تیم تحت هدایت مهدی آزاد منجیری، در شرایطی خاص و با کمبود بازیکن مطمئن روی نیمکت،  در این رقابت‌ها شرکت کرده بود. این تیم در 4 دیدار مرحله گروهی موفق به کسب پیروزی نشد و با ایستادن در رده پنجم جدول گروه یک، در مرحله رده‌بندی مقابل المالیق ازبکستان، تیم پنجم گروه 2، برای کسب مقام نهم به میدان رفت و موفق شد با کسب تنها پیروزی خود، جایگاه نهمی را بین 10 تیم حاضر در مسابقات کسب کند.
اما حالا شرایط متفاوت است؛ این تیم که تنها 7 بازیکن از نفرات 2 سال پیش را حفظ کرده است، توانسته عملکرد بهتری را داشته باشد. مسابقات در شهر اصفهان برگزار می‌شود و هواداران کازرونی در تمامی بازی‌ها برای تیمشان سنگ‌تمام گذاشته‌اند.
مهران رهنما، محمدعلی قاسمی، محمد صفری، فرزاد رستمی، علی رحیمی کازرونی، بهشاد فاتحی‌زاده و علی کوهزاد، هفت بازیکنی هستند که در مسابقات خرداد 1400 حضور داشتند و هنوز هم در ترکیب شهید شاملی هستند. حسین جمالی، الله‌کرم استکی، جواد کاظمی، مجتبی کرمیان، محمدرضا کاظمی، میثم نوروزی، مهرداد صمصامی، بهرام رستمی و امیرعباس سلطانی نیز به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند؛ ضمن اینکه رأس کادر فنی نزاجا هم تغییر کرده و هدایت نماینده ایران را مسعود ظهرابی برعهده دارد.
این تیم در بازی نخست خود توانست نماینده چین را با نتیجه ۳۹ بر ۳۲ شکست دهد؛ تیم شهید شاملی در حالی به این پیروزی دست یافت که در ابتدای بازی با اختلاف ۴ گل از حریف خود عقب افتاد، اما در ادامه با درخشش جواد کاظمی، دروازه‌بان خود توانست با اختلاف ۷ گل به پیروزی برسد.
در دومین بازی، شاگردان ظهرابی به مصاف تیم قدرتمند و پرستاره الکویت رفتند؛ تیم الکویت نیمه نخست را طوفانی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی ۹ امتیاز پیشی گرفت. در پایان نیمه نخست شهید شاملی با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ شکست خورد. در نیمه دوم کازرونی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند، اما در پایان این الکویت بود که توانست با نتیجه ۴۰ بر ۳۰ شهید شاملی کازرون را شکست دهد.
سومین بازی شهید شاملی با پیروزی خوبی همراه بود؛ این تیم روز یکشنبه مقابل تاشکند ازبکستان صف‌آرایی کرد و در نهایت توانست ۳۹-۳۴ حریف خود را شکست دهد. این نتیجه در حالی به دست آمد که در نیمه نخست اثری از تیم سرزنده شاملی در زمین نبود و شاید خستگی 2 مسابقه باعث شده بود بازیکنان نمایش خوبی از خود نشان ندهند، طوری که نیمه نخست این بازی ۱۳-۱۸ به سود تاشکند به پایان رسید.
ارنست، بازیکن دورگه تاشکند، بهترین بازیکن نیمه نخست بود که بارها به صف مدافعان شاملی زد و توانست دروازه علی رحیمی کازرونی را باز کند، اما در نیمه دوم ورق برگشت. شاگردان مسعود ظهرابی با درس گرفتن از اشتباهات خود در نیمه نخست توانستند به بازی برگردند و در نهایت ۳۹-۳۴ نتیجه نهایی را از آن خود کنند.
امیرعباس سلطانی از تیم شهید شاملی کازرون، عنوان برترین بازیکن این مسابقه را به خود اختصاص داد.
چهارمین مسابقه نماینده فارس، ظهر دیروز برگزار شد و نیروی زمینی از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه  به مصاف النجمه بحرین رفت.
نماینده بحرین بازی‌ را بهتر آغاز کرد و از همان دقایق ابتدایی توانست اختلاف گل خوبی ایجاد کند و در پایان نیمه نخست نیز با نتیجه ۲۳ بر ۱۵ شهید شاملی را شکست داد.
در نیمه دوم، نماینده ایران خیلی بهتر از نیمه نخست بازی کرد و توانست اختلاف را کم کند، اما در پایان با نتیجه ۳۶ بر ۳۳ بازی را  واگذار و دومین شکست خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد.
محمد علی، بازیکن النجمه بحرین عنوان برترین بازیکن این رقابت را به خود اختصاص داد.
شهید شاملی امروز هم بازی سختی پیش رو دارد؛ الدحیل قطر، تیمی با بازیکنان ملی‌پوش و البته چند ستاره خارجی که فقط برای کسب عنوان قهرمانی به اصفهان آمده است.
این دیدار ساعت 12 ظهر برگزار می‌شود و اگر شاگردان ظهرابی بتوانند حریف خود را شکست دهند، شاید با توجه به سایر نتایج بتوانند به نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. اما در صورت شکست، احتمالاً روی پله چهارم خواهند ایستاد که در این صورت باید روز جمعه برای کسب رتبه هفتم، با تیم چهارم گروه یک دیدار کند. 
این احتمال وجود دارد که 2 نماینده ایران یعنی شهید شاملی کازرون و سپاهان اصفهان در دیدار رده‌بندی برای تعیین رتبه‌های هفتم و هشتم در برابر یکدیگر قرار بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی