[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

راه «شیخ» از پرسپولیس جدا شد ، روزنامه شیراز نوین

مهاجم بلندقامت پرسپولیس رسماً جدایی‌اش از جمع سرخ‌پوشان پایتخت را تأیید کرد. به گزارش فوتبال 360، یحیی گل‌محمدی هنوز پاسخ مثبتی به درخواست مدیران باشگاه پرسپولیس برای ادامه همکاری نداده است؛ هرچند که گل‌محمدی گزینه اول هدایت سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌وسوم است و با پرسپولیس قرارداد هم دارد، اما اظهارات یحیی گل‌محمدی بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی احتمالی‌اش از جمع سرخ‌پوشان پایتخت آغاز شود. در این میان، مدیران باشگاه پرسپولیس با وجود آنکه فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه از روز شنبه بیستم خردادماه آغاز خواهد شد، توافق با یحیی گل‌محمدی را در اولویت قرار داده‌اند.
گل‌محمدی اگر در پرسپولیس بماند، باید به سرعت فهرست بازیکنان مورد نیاز و البته بازیکنان مازاد خود را چینش کند که حدس زدن فهرست مازاد یحیی گل‌محمدی به نظر کار آسانی می‌آید. در طول فصلی که گذشت چند بازیکن نتوانستند فرصت بازی زیادی در ترکیب پرسپولیس به‌دست بیاورند و به نظر می‌رسد که این بازیکنان برای فصل آینده در پرسپولیس نخواهند ماند و از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا می‌شوند؛ سیامک نعمتی، شیخ دیاباته و البته لیاندرو پریرا از جمله این بازیکنان هستند.
شیخ دیاباته یکی از خریدهای پرسروصدای پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود. مهاجمی با سابقه بازی در استقلال که تصمیم گرفت تا حضور در دیگر تیم پرطرفدار پایتخت را هم تجربه کند و نامش را به فهرست یاغی‌های فوتبال ایران بیفزاید. دیاباته در شرایطی به پرسپولیس پیوست که یحیی گل‌محمدی ابتدا نظر مساعدی به جذب این مهاجم بلندقامت نداشت اما در ادامه، نظر گل‌محمدی تغییر کرد و در نهایت با چراغ سبز سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت، مهاجم مالیایی به ترکیب پرسپولیس هم رسید.
دیاباته که در هفته‌های پایانی فصل هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی نیمکت‌نشین بود و کمتر فرصت بازی به او می‌رسید، در طول فصل اخیر(در لیگ برتر و جام حذفی) در 9 مسابقه برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفت که تنها در 3 بازی در ترکیب اولیه حضور داشت! مهاجم مالیایی با وجود آنکه فرصت بازی کمی در ترکیب پرسپولیس به ‌دست آورد، توانست 3 گل برای تیمش بزند که 2 گل او مقابل صنعت‌نفت باعث پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت در آبادان شد و گل دیگر این مهاجم بلندقامت هم شاگردان یحیی گل‌محمدی را در دوئل با مس کرمان برنده کرد.
مهاجم 35 ساله اهل کشور مالی که حالا قراردادش هم با پرسپولیس به پایان رسیده، پیش از آنکه یحیی گل‌محمدی به سراغ اعلام فهرست مازاد پرسپولیس برود، خودش پیش‌قدم شد؛ به ‌طوری که دیاباته روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «داستان من و پرسپولیس تمام شد و قراردادم هم به پایان رسید. فکر می‌کنم پایان داستان من و پرسپولیس خیلی قشنگ بود که با قهرمانی همراه شد. از هواداران، همبازیان، مدیریت و کادرفنی پرسپولیس چیزی جز محبت و احترام ندیدم و خوشحالم یک فصل در کنارشان بودم. برای پرسپولیس و هوادارانش هم آرزوی موفقیت می‌کنم».
شیخ دیاباته سومین فصل حضورش در فوتبال ایران را گذراند، اما نتوانست به مانند اولین فصل حضورش درخشان باشد و موفق عمل کند. مهاجم مالیایی در لیگ نوزدهم با نظر آندره‌آ استراماچونی سرمربی وقت استقلال به جمع آبی‌پوشان پایتخت آمد که توانست برای این تیم در یک فصل 15 گل در لیگ برتر به‌ثمر برساند و به‌عنوان آقای گلی فوتبال ایران رسید. دیاباته در همان فصل 2 گل هم برای آبی‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا به‌ثمر رساند، اما نتوانست در دومین سال حضورش در استقلال موفق عمل کند.
دیاباته در لیگ بیستم زیر نظر فرهاد مجیدی، عملکرد پرنوسانی داشت و توانست 7 گل برای آبی‌ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به‌ثمر برساند که کارنامه مطلوبی محسوب نمی‌شد و همین مسئله باعث شد جدایی شیخ دیاباته به مقصد الغرافه شد. مهاجم مالیایی بعد از گذراندن یک فصل ناموفق در تیم قطری، به فوتبال ایران بازگشت اما در پرسپولیس نتوانست روزهای خوبی را بگذراند و در شرایطی که گفته می‌شد او شاید در پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند، اما فعلاً چنین تصمیمی نداشته است. با این‌حال به نظر می‌رسد که کار دیاباته در فوتبال ایران به پایان رسیده و او احتمالاً برای همیشه از فوتبال ایران خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی