[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سامان‌دهی بازار مسکن و اجاره‌بها، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور بر سامان‌دهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه مسکن و اجاره‌بها به‌منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن تأکید کرد و از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست با عمل به وظایف خود باعث رفع هرچه بیشتر نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن شوند.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در هشتمین جلسه شورای‌ عالی مسکن در دولت سیزدهم، با تأکید بر ضرورت شتاب‌گرفتن اعطای تسهیلات به طرح‌های ساخت مسکن، استانداران را مکلف کرد که تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهند.
وی در این جلسه همچنین از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضی را که بیش از 10 سال بلاتکلیف مانده و ساخت‌وساز در آنها انجام نشده، شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره‌گیری از سازوکارهای قانونی که در شورای‌ عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت‌وسازهای مسکن کشور اضافه کنند.
سامان‌دهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به‌منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه اخیر شورای عالی مسکن بود. رئیسی با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هرچه بیشتر 
برطرف شود.
در این جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به شرط اخذ نتیجه مطلوب در اجرای آزمایشی، به شکل سراسری در کل کشور اجرا شود. همچنین ایجاد درگاه سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که آخرین وضعیت پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده را نشان می‌دهد، به تأیید اعضا رسید. رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از استقبال گرم و صمیمانه مردم غیور استان آذربایجان شرقی از کاروان دولت مردمی، این حضور دلگرم‌کننده را در شرایط جنگ ترکیبی و تلاش مستمر دشمن برای یأس‌آفرینی در کشور، معنادار خواند و با تمجید از موقعیت‌شناسی و هوشمندی مردم استان آذربایجان شرقی، افزود: این حضور حماسی، مسئولیت دولت مردمی را در پیگیری و رفع مشکلات استان سنگین‌تر می‌کند. وی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مصوبات سفر اخیر در ارتقای زندگی مردم استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دور اول سفرهای استانی، شاهد شکستن طلسم برخی مشکلات مزمن و به‌سرانجام‌رسیدن برخی پروژه‌ها با سابقه بیشتر از دو دهه در آذربایجان شرقی بودیم، با همت و تلاش دولتمردان و مسئولان محلی ان‌شاءالله دومین سفر استانی هم منشأ آثار خیر برای مردم غیرتمند و وفادار آذربایجان شرقی خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی