[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حامی توسعه در منطقه ویژه اقتصادی هستیم، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: جهت رونق و توسعه اقتصادی استان باید از حضور افراد مهم و تأثیرگذار بهره بگیریم. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، با اشاره به اینکه معضل آب، برق و گاز نتیجه فعالیت‌های صنعتی است که در گذشته به آن توجه زیادی نشده بود، افزود: انتقال خط جدید آب از سد درودزن به شیراز می‌تواند در بخش رینگ جنوبی شیراز مشکلات آب را حل و فصل کند. امام‌جمعه شیراز در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز تأکید کرد: از تمام فعالیت‌هایی که به نفع رونق و توسعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز باشد، حمایت می‌کنیم. نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه انجام‌نشدن اقدام مناسب در شهر سلامت شیراز از سال‌های گذشته تاکنون باعث شد تا اتفاق بزرگی در حوزه سلامت در شیراز به‌عنوان قطب پزشکی ایجاد نشود، بیان کرد: بسیاری از پزشکان صاحب‌نام شیراز که متقاضی راه‌اندازی مراکز درمانی بودند، به دلایل متفاوت و نبود زیرساخت‌های مناسب نتوانستند در شیراز سرمایه‌گذاری کنند که منجر به مهاجرت نخبگان پزشکی به کشورهای عمان و امارات شد. آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا و حوزه خلیج فارس شیراز را به‌عنوان یک مرکز علمی و درمانی در دنیا به رسمیت می‌شناسند، گفت: هنوز بسیاری از افراد از دیگر کشورها و کشورهای حوزه خلیج فارس جهت درمان به شیراز می‌آیند. وی با بیان اینکه تمام مسئولان جهت رونق و توسعه شهر سلامت شیراز باید اقدامات اساسی انجام دهند، ادامه داد: نباید فراموش کرد که شهر شیراز حدود 40 سال است که در حال خدمات‌رسانی به کل کشور است و شیراز به‌عنوان موتور پیشران جنوب کشور نیازمند نگاه جدی است. نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه بر لزوم تعریف نقش بسیار مهم شیراز در حوزه اقتصاد و سلامت تأکید کرد و افزود: عملیاتی‌شدن این مهم نیازمند عزم راسخ و اراده قوی است. آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه جهت تکمیل زنجیره گردشگری می‌توان در کنار بهره‌گیری از ظرفیت توریسم مذهبی به حمایت توریسم درمانی و سلامت بپردازیم، بیان کرد: عملیاتی‌شدن این اتفاقات نیازمند دارابودن زیرساخت‌های مناسب است که توریسم درمانی و گردشگری سلامت یکی از موضوعات بسیار مهم است که نتایج خوب و مناسبی دارد.
تلاش برای افزایش تولید و رشد فعالان اقتصادی 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز در دیدار در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس، با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز از لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز مجموعاً در زمینی به مساحت حدود 3600 هکتار واقع شده است که حدود 176 واحد صنعتی در منطقه ویژه صنعتی در حال فعالیت و اجرا هستند.
سعید مصفا افزود: تمام تلاشمان را جهت برطرف‌شدن مشکلات زمین و زیرساخت‌ها جهت افزایش تولید و رشد فعالان اقتصادی و صنعتگران به کار گرفته‌ایم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به فعالیت بیش از 3500 نیروی کار و پرسنل در منطقه ویژه اقتصادی صنعتی شیراز ادامه داد: وجود شرکت‌های بزرگ در این منطقه بیانگر فراهم‌بودن زمینه تولید و زیرساخت‌هاست. مصفا در ادامه با اشاره به وضعیت شهر سلامت شیراز گفت: با توجه به اینکه از سال‌های گذشته تاکنون اقدام خاصی به دلایل متفاوت در این منطقه رخ نداده بود، اما از اسفندماه سال گذشته با هدف رونق و توسعه این منطقه قراردادی در جهت آماده‌سازی با شرکت پارس‌گستر منعقد کرد که باعث شد تا فعالیت در این حوزه وارد 
مدار شود. 
اخذ مجوز راه‌اندازی بیمارستان ۲۰۰تختخوابی وزارت نفت در شهر سلامت شیراز 
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شهر سلامت شیراز از استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز خبر داد و افزود: در حال حاضر مجوز راه‌اندازی و احداث بیمارستان 200تختخوابی وزارت نفت در شهر سلامت شیراز اخذ شده است که در آینده‌ای نزدیک وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اینکه رونق شهر سلامت شیراز شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و توریسم درمانی را به نفع استان و کشور تغییر می‌دهد، به مزایا و فرصت‌های راه‌اندازی و فعالیت شهر سلامت شیراز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شهر سلامت می‌تواند شیراز و استان فارس را همانند عسلویه که قطب نفت و گاز کشور است، به قطب پزشکی درمانی در کشور و حوزه خلیج فارس تبدیل کند. 
مصفا در ادامه با اشاره به اینکه پروژه منطقه ویژه شهر دانشگاهی شرایطی را جهت متمرکزکردن واحدهای دانشگاهی و تحصیل در این مرکز فراهم می‌کند، گفت: در حال برطرف‌کردن موانع و تحویل زمین با همکاری دستگاه‌های 
ذی‌ربط هستیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی