[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نمایش مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی» در جایزه «عکس ۵»، روزنامه شیراز نوین

دبیر جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس ۵» از نمایش مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی» در این جشنواره بین‌المللی خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جشنواره، مهدی شادی‌زاده گفت: مانند هر سال قرار است مستندی از عباس کیارستمی در افتتاحیه جشنواره و بزرگداشت این کارگردان نمایش داده شود که مستند چهارمین دوره «دورنمایی از عباس کیارستمی» است.
این مستندساز در ادامه بیان کرد: این مستند هشت سال پیش ساخته شده است و یکی از سکانس‌های فیلم «همراه با باد» از ساخته‌های خودم بود که در این مستند شادمهر راستین، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد سینما درباره عباس کیارستمی صحبت می‌کند.
دبیر جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس ۵» تأکید کرد: عباس کیارستمی، کلاس‌های آموزشی خود را در فضای باز و روی زمین برگزار می‌کرد و همیشه هم‌سطح با شاگردان خود می‌نشست که این نوع آموزش واقعاً متفاوت بود و حتی بعد از فوت این کارگردان بزرگ کشورهای دیگر از این نوع آموزش الهام گرفتند و در چند سال اخیر در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است.
وی افزود: در نتیجه در این مستند شادمهر راستین که در سال‌های پایانی زندگی عباس کیارستمی خیلی به او نزدیک بود، درباره این شیوه آموزشی صحبت می‌کند. همچنین این مستند چون با فضای فیلم «همراه با باد» هم‌خوانی نداشت آن را جدا کردیم و در نتیجه تصمیم گرفتیم امسال این وجه عباس کیارستمی در بزرگداشت این کارگردان نمایش داده شود.
شادی‌زاده خاطرنشان کرد: این مستند چون کاملاً در طبیعت ساخته شده است، به همین دلیل عنوان دورنما برای آن انتخاب شده و قرار است یکم تیرماه سال جاری هم‌زمان با بزرگداشت عباس کیارستمی در سینما تک‌موزه هنرهای معاصر نمایش داده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی