[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تبادل تجارب عمرانی خواهرخوانده‌ها ، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز در دیدار دوجانبه با شهردار پچ، آمادگی شهرداری این کلان‌شهر را برای انتقال تجربیات مهندسی به شهرداری پچ اعلام کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار این کلان‌شهر در دیدار دوجانبه با شهردار پچ مجارستان که به میزبانی آتیلا پترفی در ساختمان تاریخی شهرداری پچ برگزار شد، ضمن معرفی ظرفیت‌های غنی طبیعی، تاریخی و فرهنگی شیراز به‌عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، اظهار کرد: تعدد و تنوع جاذبه‌های شیراز که بخش کوچکی از آن به لطف آثار تحسین‌برانگیز هنرمندان شهرم در معرض دید شهروندان و گردشگران شهر پچ قرار گرفته، شیراز را به شهری منحصربه‌فرد در منطقه تبدیل کرده است.
او افزود: تلاش برای ساخت و تشویق سرمایه‌گذاران در راستای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری، افزایش تنوع گردشگری با تأکید بر گردشگری ادبی و ایجاد جاذبه‌های مدرن نظیر پارک آبی و آکواریوم، باغ پرندگان، شهربازی بزرگ و تله‌کابین از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری خواهد بود که رشد آن موجب رونق اقتصاد شهری و کیفیت زندگی شهروندان است.
این مقام مسئول در حوزه مدیریت شهری شیراز به بافت تاریخی این کلان‌شهر به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند نیز اشاره و تصریح کرد: عزمی ملی در این راستا شکل گرفته و شهرداری شیراز نیز با جدیت به‌دنبال حفظ و احیای بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز است.
اسدی به زیرساخت‌هایی که برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و گردشگران این کلان‌شهر ایجاد شده یا در در حال فراهم‌سازی است، اشاره کرد و گفت: خط یک قطار شهری شیراز در حال خدمات‌رسانی به روزانه بیش از ۱۲۰هزار نفر مسافر بوده است. بخشی از فاز نخست خط ۲ نیز به بهره‌برداری رسیده و در حال مسافرگیری بوده و ساخت خط ۳ نیز به طول ۱۰ کیلومتر و ۸ ایستگاه با تکیه بر توان فنی و مهندسی نیروهای بومی و داخلی در حال اجراست.
شهردار پچ نیز در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، بر اشتراکات دو شهر خواهرخوانده از دو کشور مجارستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
به گفته آتیلا پترفی، بافت تاریخی پچ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و او نیز همانند اسلاف خود از هیچ تلاشی برای حفظ بافت تاریخی این شهر فروگذار نخواهد کرد.
او با توجه به سیاست کاری خود مبنی بر محدودکردن استفاده از خودروی شخصی به‌ویژه در محدوده مرکزی و بافت تاریخی شهر، بیان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از حمل‌ونقل پاک نظیر دوچرخه از اولویت‌های مهم شهرداری پچ است.
شهردار پچ ضمن اشاره به چالش‌های تأمین مالی پروژه‌های شهری از جمله پروژه بزرگ پارک آبی شهر پچ، تبادل تجربه در این حوزه با سایر شهرها را بسیار مهم دانست و برای استفاده از تجربیات شیراز در همه حوزه‌ها اعلام آمادگی کرد.
بنا بر این گزارش، شهردار شیراز در این دیدار دوجانبه، آمادگی شهرداری این کلان‌شهر را برای انتقال تجربیات مهندسی خود به شهرداری پچ اعلام کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی