[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی با حضور مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.
بر همین‌اساس، پیرو اقدام‌ات پاسدارانه کانون پرورش فکری برای قصه‌گویی ایرانی، در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ هم‌زمان با آیین برگزاری مراسم ثبت ملی در ستاد و آغاز فعالیت‌های تابستان در مراکز، با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان در تهران جشن گرامیدا‌شت برگزار شود.
همچنین این جشن در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه‌های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا(ع) «نماد قصه‌های دینی‌مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل تاق بستان نماد «قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه‌ی مهدی آذریزدی «پدر ادبیات کودک» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی برگزار خواهد شد. در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور در همان تاریخ و ساعت اعلام‌شده، زنگ قصه‌گویی نواخته و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه می‌گویند.
براساس این خبر، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و تمامی مراکر فرهنگی هنری کانون در سطح استان نیز زنگ قصه‌گویی به صدا درمی‌آید و برنامه‌های متنوعی در این روز اجرا می‌شود. این آیین در شیراز ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی