[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هواپیماهای آینده به سقف شیشه‌ای مجهز می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

شرکت «ایرباس» از طرح‌های مفهومی برای هواپیماهای نسل بعدی رونمایی کرده است که نشان می‌دهند مسافران می‌توانند حین پرواز، از مون‌روف به آسمان نگاه کنند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از استادی فایندز، به زودی هر صندلی هواپیما می‌تواند یک صندلی دارای پنجره باشد. طرح‌های مفهومی جدید نشان می‌دهند که مسافران چگونه می‌توانند در هواپیماهای آینده به ستاره‌های بالای سر خود خیره شوند. شرکت «ایرباس»(Airbus) در این طرح‌ها، دید خود را از کابین‌های نسل بعدی به نمایش گذاشته است که نمای همه‌جانبه ابرها را در حین عبور از میان آنها شامل می‌شود.
طرح مفهومی موسوم به «ایراسپیس کابین ویژن ۲۰۳۵ پلاس»(+Airspace Cabin Vision ۲۰۳۵)، به مسافران امکان می‌دهد تا از پنجره‌های تعاملی هوشمندی استفاده کنند که زمان سفر و شهر مقصد را نشان می‌دهند. علاوه بر این، ایرباس می‌گوید مسافران به لطف مفاهیم جدیدی که از پیش‌ سفارش داده ‌شده‌اند، گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب کردن وعده‌های غذایی خواهند داشت.
ایرباس بر این باور است که با جمع‌آوری وعده‌های غذایی می‌توان ضایعات غذا و بسته‌بندی را تا ۱۵ درصد کاهش داد. این شرکت توضیح داد که ایده آنها، کربن‌زدایی و در چرخه قرار دادن است.
مقامات ایرباس در توضیح این طرح نوشتند: پژوهش‌ها در حال حاضر نشان می‌دهند که کابین می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در تأثیرات محیطی هواپیما طی چرخه حیات آن نقش داشته باشد. ایرباس با تمرکز بر کاهش این امر، ۱۰ شرکت هواپیمایی و هشت شرکت فناوری را گردهم آورد تا دیدگاهی را ارائه دهد که ظاهر کابین و احساس مسافر در آن را بازنگری می‌کند تا راحتی مسافران حفظ شود.
ایرباس دریافت که یکی از بزرگترین اهرم‌های کابین برای کاهش آلاینده‌ها، سبک‌وزن بودن است. برای دستیابی به این هدف، تلاش‌ها باید بر ایجاد طرح‌های سبک‌تر و بیونیک متمرکز شوند که به کاهش وزن کابین تا ۴۰ درصد کمک می‌کند.
مقامات ایرباس در ادامه نوشتند: از آنجا که جهان به سمت اقتصاد چرخشی‌تر حرکت می‌کند که با شفافیت داده‌های دیجیتالی قدرت می‌گیرد، ما در حال بازنگری در مورد مواد استفاده‌ شده در کابین هستیم تا امکان بازیافت، استفاده مجدد و تعمیر آنها در طول چرخه عمرشان وجود داشته باشد. این همان چشم‌انداز طرح ۲۰۳۵ پلاس است. پوشش و اجزای کابین هواپیماهای کنونی با استفاده از مواد جدید ساخته می‌شوند و معرفی کامل آنها همراه با هواپیماهای نسل بعدی ارائه خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی