[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معاون شهردار شیراز: موتورسیکلت‌های برقی به شیراز می‌آیند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون شهردار شیراز، از اقدامات زیربنایی برای پایداری هوای پاک و گسترش مبانی حمل‌و‌نقل با رویکرد دوستدار محیط زیست خبر داد.
هادی شهدوست شیرازی در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی ترافیک سراسر کشور که به میزبانی شیراز در مجتمع ولایت برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از چالش‌های اساسی پیش روی کلان‌شهرها، حفظ هوای پاک و مقابله با آلودگی‌های زیست‌ محیطی است. او با تشریح برخی از اقداماتی که در این حوزه انجام شده، اظهار داشت: شهرداری شیراز اقدامات گسترده‌ای را برای تداوم هوای پاک در دستور کار قرار داده که در یکی از موارد، مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان به انعقاد تفاهم‌نامه منجر شده است. وی با تشریح جزئیاتی از این طرح گفت: براساس این تفاهم‌نامه طی مدت 3 سال تعداد 3 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به شهروندان فرهنگ‌مدار شیراز ارائه خواهد شد و نحوه پرداخت، شرایط اقساط و تسهیلاتی که به شهروندان متقاضی ارائه می‌شود با شرایطی که در بازار وجود دارد، متفاوت خواهد بود.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز در هیمن رابطه افزود: در صورتی که استقبال شهروندان گسترده باشد با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز وارد مذاکره خواهیم شد و از ظرفیت‌های سایر تولیدکنندگان داخلی نیز بهره می‌بریم. او دستاورد این تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان را فعالیت موتورسیکلت‌های برقی توصیف کرد و گفت: در مرکز کلان‌شهرها استفاده دوچندان از موتورسیکلت‌های بنزینی به‌عنوان یک معضل زیست محیطی وجود دارد که اثرات آلایندگی صوتی و زیست محیطی را به همراه دارند. شهدوست شیرازی در بخش پایانی سخنانش افزود: شهروندان فرهنگ‌مدار شیراز همواره در رویکردهای دوستدار محیط زیست و مشارکت‌های شهروندی پیشرو و پیشگام بوده‌اند و امیدواریم از این ظرفیت به وجود آمده نیز استفاده بهینه را داشته باشند. براساس این گزارش، گفتنی است در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی ترافیک سراسر کشور، آیین انعقاد تفاهم‌نامه ارائه تسهیلات در حوزه توسعه استفاده شهروندان کلان‌شهر شیراز، از موتورسیکلت‌های برقی برگزار شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی