[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فارس خبر داد: تبدیل مدارس کانکسی به سازه‌های ایمن، روزنامه شیراز نوین

در میزگرد ایرنا با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در فارس، مطالبی از جمله تبدیل مدارس کانکسی به سازه‌های ایمن، راه‌اندازی جام فوتبال خیابانی با هدف توانمندسازی و استعدادیابی در محلات محروم، ورود به عرصه تولید در دیم‌زارهای فارس، جوانی جمعیت و حمایت از ناباروری، حمایت از پیشران‌های فرهنگی و اجتماعی و ورود بنیاد به مقوله اشتغال‌رایی مطرح شد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فارس به سؤالات خبرنگاران پیرامون اقدامات صورت‌گرفته در راستای مباحث خیرخواهانه، رشد تولید، توانمندسازی جوانان در محلات محروم، حمایت از جوانی جمعیت، اشتغال‌زایی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی و ... پاسخ داد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فارس با محوریت اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این استان، افزود: سال ۷۶ بنیاد برکت برای توسعه زیربنایی و عمرانی کشور و ساخت راه، مدرسه، مسجد و ... تأسیس شد و کار خود را آغاز کرد. حسین پورنورعلی با بیان اینکه از سال ۹۷ نیز مأموریت اشتغال‌زایی نیز به بنیاد برکت واگذار شد،گفت: در آن سال ۱۹۷ فرصت شغلی خرد و اجتماع‌محور در سطح استان فارس توسط بنیاد برکت ایجاد شد که این رقم در سال جاری به هشت هزار و ۲۰۰ شغل افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در فارس، پنج هزار فرصت شغلی توسط این بنیاد ایجاد شده است و در مجموع مباحث زیربنایی، اشتغال و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید در این بنیاد صورت می‌پذیرد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فارس ادامه داد: بنیاد احسان نیز از سال ۹۷ تشکیل شد و مأموریت‌های خرد اجتماعی ازجمله توزیع بسته‌های معیشتی، وسایل منزل(گرمایشی،سرمایشی و ...) و کمک‌های خرد به این بنیاد واگذار شد و قرارگاه عدالت و آموزش و سلامت نیز ذیل این بنیاد فعال شد.
پورنورعلی خاطر نشان کرد: تبدیل مدارس کانکسی به سازه های مستحکم از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و تاکنون ۳۵ مدرسه کانکسی فارس به ساختمان‌های ایمن و مهندسی‌ساز تبدیل شده است. وی در خاتمه اعلام کرد: احداث ۱۰ مرکز بهداشت عشایری و بیمارستان ۱۲۰ تخته نی‌ریز و همچنین تکمیل بیمارستان مهر، کازرون و لامرد و ساخت ۲ خانه بهداشت از دیگر اقدامات این ستاد در سطح استان فارس است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی