[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فیلمی که ایرانی‌ها و ژاپنی‌ها را دور هم جمع کرد، روزنامه شیراز نوین

فیلم سینمایی «معجزه بناسان» با بازی پرویز پرستویی و کارگردانی حبیب احمدزاده با حضور تعدادی از اتباع و مهمانان ژاپنی و هنرمندان و جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به زبان ژاپنی و با زیرنویس فارسی در سفارت ژاپن به نمایش درآمد. 
به گزارش ایسنا، طبق خبر رسیده در ابتدای این نمایش آیکاوا کازاتوشی، سفیر ژاپن در تهران ضمن عرض خیر مقدم به حاضران اظهار کرد: توصیف‌هایی را از این فیلم از طرق مختلف و نیز تماس سفیر ایران در توکیو بارها شنیده بودم و برای همین این فرصت در سفارت ما فراهم شد تا چنین جمعی از مهمانان ژاپنی و هنرمندان ایرانی و نیز جانبازان شیمیایی با هم به تماشای نتایج اسفبار دو فاجعه بمباران هسته‌ای هیروشیما و بمباران شیمیایی مردم ایران بنشینیم.
سفیر ژاپن در ایران پس از نمایش فیلم نیز گفت: بسیار خوشحالم که این فیلم سرشار از انسانیت و صلح را دیدم و این همه اطلاعات به‌ صورتی کاملاً بدیع و هنرمندانه به من و جمع منتقل شد و از آن‌سو از دیدن این همه درد و رنج انسانی بسیار متأثر شدم. تمام تلاش من از این پس نه صرفاً به‌عنوان یک دیپلمات، بلکه حتی یک انسان در پیشبرد نگاه و جهان‌بینی این فیلم در جهان، کمک به نمایش «معجزه بناسان» در همه سطوح ممکن از جمله کشورم ژاپن است.
داستان این فیلم روایتی توأمان از افسانه و مستند از زندگی و تکاپوی غول چراغ جادویی به نام بناسان است که برای جلوگیری از اخراجش توسط مردم زمین در آینده به ناچار شرط عجیب و دردسرساز فرشته‌ای مبنی بر کمک به ساخت آهنگی از زندگی سه نفر انسان نیکوکار را برای رسیدن به معجزه‌ای واقعی قبول می‌کند.
به‌جز اتباع و دیپلمات‌های ژاپنی شرکت‌کننده، مهمانان ایرانی همچون علی‌رضا زرین‌دست(فیلم‌بردار)، فرح اصولی(نقاش)، مرضیه برومند(مدیرعامل خانه سینما)، احمد مرادپور، دانش اقباشاوی و حبیب احمدزاده(کارگردان)، هدایت‌الله بهبودی(نویسنده)، جعفر شیرعلی‌نیا(محقق)، عادل معمارنیا و مهرداد افراسیابی(فیلم‌برداران فیلم)، محمود بنکدارنیا(بازیگر فیلم)، محمدرضا زهیری(جانباز)، جانباز محمدرضا تقی‌پور(مدیر موزه صلح تهران)، زینب احمدزاده(نویسنده) و حمید قره‌داغی و حمیدرضا جعفریان از مسئولان حوزه هنری و عده‌ای از پزشکان بیمارستان نیکان تهران نیز در این جمع  حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی