[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

اراضی شهری مشوق مسکن ملی، روزنامه شیراز نوین


دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن استان با تأکید بر اینکه ارتقای بیش از پیش جایگاه شایسته استان ضروری است، خواستار تسریع در تمامی فرآیندهای اداری و عملیاتی مرتبط با پروژه‌های نهضت ملی مسکن شد و افزود: قرارگاه مسکن، عملکرد دستگاه‌ها و فرمانداران را بررسی و مطالبه‌ کند.
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در یکصدوهفتادوسومین شورای مسکن استان فارس با اشاره به رتبه‌بندی اخیر استان‌های کشور در خصوص عملکرد نهضت ملی مسکن از ارتقای جایگاه فارس به رتبه ۱۴ خبر داد و گفت: فارس در تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن رتبه اول را دارد و در رتبه‌بندی عملکردی این پروژه ملی از ردیف ۲۷ به جایگاه ۱۴ ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش و همت مدیران دستگاه‌های مسئول است.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه ارتقای بیش از پیش این جایگاه، شایسته استان است، خواستار تسریع در تمامی فرآیندهای اداری و عملیاتی مرتبط با پروژه‌های نهضت ملی مسکن شد و افزود: قرارگاه مسکن عملکرد دستگاه‌ها و فرمانداران را مطالبه کند. وی تصریح کرد: تأمین زمین، واریز وجه، صدور پروانه، فنداسیون و اسکلت، پنج معیار اصلی در میزان عملکرد دستگاه‌های ذیربط در احداث منازل مسکونی است که می‌بایست از طریق نرم‌افزار به تفکیک شهرستان‌ها تنظیم و به صورت هفتگی به روز رسانی شود؛ فعالانه به مشکلات شهرستان‌هایی که رتبه‌های پایین را کسب می‌کنند، ورود کنید.
  استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و فرمانداران را مسئول پاسخ‌گویی به موضوعات و پیگیری برای حل مشکلات مرتبط با نهضت ملی جهش مسکن دانست و اظهار داشت: از قوانین و مقررات موجود و ابلاغیه‌های کشوری برای بهسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنید؛ این مهم جز با پیگیری یک فرد تمام‌وقت محقق نخواهد شد، لذا راه و شهرسازی استان هرچه سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کند.
 وی به فصل جابه‌جایی مستأجران اشاره کرد و با تأکید بر لزوم نظارت جدی بر این بازار بیان کرد: باید در رتبه‌بندی‌ها تابع گزاره‌ها و شاخص‌های ابلاغی باشیم.
 نماینده عالی دولت در فارس خواستار ارائه جدول واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت و ایثارگران شد و افزود: واجدین شرایط این طرح و تعداد زمین‌های موجود برای این قانون به تفکیک شهرستان ارائه شود.
استاندار فارس به نقش بانک‌ها در احداث منازل مسکونی نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد استانی و ملی بانک‌ها مبنی بر همکاری در طرح نهضت جهش ملی مسکن در جلسات آتی شورا مطرح شود. وی بر لزوم اجرای صحیح و سریع مصوبات شورای مسکن استان هم تأکید داشت و اظهار کرد: در جلسه بعدی مصوبات اجرا‌نشده، مطرح شود تا دلایل عدم اجرای آنان بررسی گردد و تصمیمات لازم جهت حل آنان اتخاذ شود؛ از دو موضوع تولید مصالح در فارس و اشتغال مهندسان جوان نیز گزارشی ارائه گردد.  
استاندار فارس در انتها خواستار تدوین آیین‌نامه تشویق استفاده از زمین‌های داخل شهرها شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی