[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

یارانه درحیطه آزمون وخطا ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بر ضرورت حل مشکلات موجود در این زمینه برای افزایش اقبال عمومی نسبت به آن تأکید کرد. به گزارش شیرازنوین به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محسن ربانی‌زاده در جلسه وبینار بررسی وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور با حضور معاونین وزارت کشور، یکی از راه‌های افزایش اقبال این طرح را رسیدگی به مشکلات مردم و فروشگاه‌های مرتبط به تجهیزات کالابرگ الکترونیکی دانست که در این ارتباط مقام‌ها و مسئولان محلی می‌توانند فعالانه برای حل آنها ورود کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی مراحل اولیه اجرای خود را طی می‌کند، موفقیت آن می‌تواند در توسعه هرچه بیشتر اقبال مردم مؤثر باشد. 
ربانی‌زاده گفت: هدف از برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص رفع مشکلات برای دسترسی هرچه بیشتر کسانی است که می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.
معاون استاندار در ادامه بر استفاده از رسانه‌ها به خصوص صداوسیما و دیگر وسایل ارتباطی برای توسعه طرح مزبور در بین عموم مردم تأکید و خاطر نشان کرد: ضروری است تا مسئولان محلی با استفاده از ابزارهای مؤثر، محاسن این طرح را در بین مردم تبیین نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، توسعه زیرساخت‌های لازم برای گسترش پوشش جغرافیایی طرح کالابرگ الکترونیکی همراه با  استفاده از ظرفیت برخی عوامل تعریف‌شده در فرآیند  این طرح مانند فروشگاه‌های شهر و روستا و کاهش زمان واریز وجه فروشگاه‌های طرف قرارداد به ۲۴ ساعت را از فاکتورهای مهم در ارتباط با اقبال عمومی نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی دانست.
وی با اشاره به تأمین ۱۱ قلم کالای مورد نیاز خانواده‌ها از طریق این طرح خاطر نشان کرد: برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم‌درآمد جامعه، سیاست‌های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه منوط به حداقل استفاده  ۳۲۰ هزار تومانی به ازای هر فرد از کالابرگ نیز اعمال می‌شود.
معاون استاندار با تأکید بر اینکه طرح مزبور به صورت کاملاً اختیاری است هم گفت، برای توسعه و گسترش جغرافیایی این طرح و پوشش سراسری، ضرورت دارد مراکز طرف قرارداد را توسعه دهیم.
شیر، ماست، پنیر، تخم‌‌مرغ، مرغ، روغن، ماکارانی، برنج، گوشت گوساله، حبوبات و قند و شکر از جمله کالاهایی هستند که شامل این طرح شده‌اند.
ربانی زاده اعلام کرد: سیاست در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تأمین سبد غذایی مردم و تأمین ویتامین‌ها و کالری‌های مورد نیاز آنان متمرکز شده است و این اقلام در آینده با بررسی‌های لازم می‌تواند تا ۱۵ قلم نیز افزایش یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی