[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهردار شیراز مطرح کرد: شیراز در دیپلماسی شهری پیشرو است، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز در حاشیه نشست هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای جهان به میزبانی متروپلیس در بروکسل بر ضرورت حضور اثرگذار و فعال در عرصه دیپلماسی شهری برای کلان‌شهرهای ایران تأکيد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در حاشیه نشست هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای جهان به میزبانی متروپلیس که در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور اثرگذار و فعال در عرصه دیپلماسی شهری برای کلان‌شهرهای ایران یک تکلیف است.  
بنا به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، برای تحقق لزوم کنشگری فعال در عرصه دیپلماسی عمومی که در سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مورد اشاره قرار گرفته، شهرداری‌ها به‌عنوان بازیگران اصلی عرصه دیپلماسی شهری و سایر گونه‌های دیپلماسی عمومی نظیر دیپلماسی فرهنگی، باید برای حضور عزتمند و تأثیرگذار در مجامع جهانی برنامه داشته باشند. 
او تصریح کرد: حضور قدرتمند در چنین رویدادهایی علاوه بر فرصت یادگیری تجربیات و دستاوردهای نوین در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، نقش بسزایی در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. 
اسدی که به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره متروپلیس سخن می‌گفت در تشریح دستور کار این نشست هم اظهار کرد: هیئت‌مدیره با درخواست ۵ شهر برای عضویت در سازمان و لغو عضویت شهر زاراگوزا اسپانیا موافقت کرد.
شهردار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: با احتساب تغییرات جدید، تعداد اعضای متروپلیس به ۱۵۱ شهر می‌رسد و با توجه به عضویت ژنو و قونیه ضریب نفوذ و اثرگذاری سازمان بیش از پیش افزایش خواهد یافت. 
او با اشاره به تصویب تغییرات اساسنامه و تأیید برنامه راهبردی متروپلیس توسط هیئت‌مدیره گفت: از ماه‌ها پیش، دو کارگروه ویژه برای بازنگری اساسنامه و تدوین برنامه راهبردی متروپلیس(۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶) تشکیل شده است که شهرداری شیراز نیز در کنار شهرهایی نظیر بروکسل، برلین، ژوهانسبورگ و سائوپائولو عضو کارگروه ویژه تدوین برنامه راهبردی بوده است.
عضو هیئت‌مدیره متروپلیس تصریح کرد: این موضوع، گواه اهمیت و جایگاه شیراز در متروپلیس به‌عنوان مهم‌ترین تشکل غیردولتی تخصصی در حوزه مدیریت شهری است.  
 اسدی بیان کرد: با تصویب هیئت‌مدیره، سائوپائولو و سئول نیز به‌عنوان میزبانان دو رویداد پرچم‌دار هیئت‌مدیره(۲۰۲۴) و مجمع عمومی(۲۰۲۵) انتخاب شدند.
بنابراین گزارش، انجمن کلان‌شهرهای جهان "متروپلیس" معتبرترین نهاد تخصصی در حوزه مدیریت شهری بوده که در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس تأسیس و دبیرخانه آن در بارسلون قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی