[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افزایش تعداد پایانه‌های صادراتی فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از افزایش تعداد پایانه‌های صادراتی مصوب در استان به سه پایانه خبر داد. شریفی در هشتمین جلسه کمیته تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی فارس بیان کرد: در راستای اجرای تبصره (۲) و مفاد بند (۳) تصویب نامه هیئت وزیران عضو کارگروه توسعه صادرات کشور با موضوع کمک به توسعه زیرساخت‌های صادراتی کشور و همچنین دستورالعمل اجرایی حمایت از ایجاد، تکمیل، تجهیز و پایانه‌های صادراتی، با پیگیری‌های انجام شده، در سالجاری تعداد پایانه‌های صادراتی مصوب در استان به سه پایانه صادراتی افزایش یافت. به گزارش شیرازنوین به‌نقل از ایسنا، او ادامه داد: این پایانه‌ها عبارتند از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان شیراز، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان فسا و پایانه صادراتی عام شمال استان فارس واقع در شهرستان اقلید.
شریفی گفت: با توجه به اهمیت پایانه‌های صادراتی در توسعه اقتصادی استان به دلیل تأثیر آن در توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال و ایجاد و توسعه بازارهای هدف صادراتی، مجریان احداث پایانه‌های صادراتی در استان موظف هستند ضمن هماهنگی با فرمانداری  و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با جدیت نسبت به آغاز عملیات اجرایی پایانه‌های مذکور در استان اقدام کنند و فرمانداران نیز به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان، باید ضمن ارزیابی عملکرد مجریان، مسائل و مشکلات آنان را رصد کرده تا بتوان در آینده نزدیک شاهد ایجاد و توسعه این پایانه‌ها باشیم.
به گفته شریفی، منظور از پایانه صادراتی مجتمع‌هایی است که امکانات، تأسیسات و تجهیزات لازم برای تسهیل و تسریع در امر صادرات را به طور متمرکز و یکپارچه فراهم می‌کنند و خدماتی چون، استقرار دفاتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند گمرک، استاندارد، شرکت‌های حمل و نقل، بانک و ...، سردخانه‌های دومداره، انبارهای مکانیزه، سورت و بسته‌بندی، خدمات رفاهی و بهداشتی، خدمات بازاریابی و ... در آن فراهم باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی