[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجاره‌بهای مسکن دستوری شد ، روزنامه شیراز نوین

سقف افزایش اجاره‌بها در شیراز ۲۰ درصد مصوب شد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در هفتمین شورای عالی مسکن کشور با حضور رئیس جمهور سقف اجاره‌بهای سال جاری برای تهران ۲۵ درصد و برای سایر شهرها ۲۰ درصد تصویب شد.
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان فارس، محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و سامان دهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده ۹ این طرح را به تصویب رساندند.
وی تصریح کرد: براساس ماده ۹ این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی ظرف مدت شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با اولویت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ملاک‌هایی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی و معاملات انجام‌شده مشابه اقدام به کشف بازه‌ قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان‌شهرها نماید.
دبیر شورای مسکن استان فارس همچنین اظهار کرد: این اطلاعات باید به صورت برخط و رایگان در اختیار عموم مردم قرارگیرد؛ آیین‌نامه اجرایی این ماده مشتمل بر چارچوب مشارکت دستگاه‌های همکار ظرف مدت سه ماه توسط وزارت راه و شهر‌سازی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
محمودرضا طالبان از نظارت جدی دولت بر مشاورین املاک خبر داد و خاطر نشان ساخت: براساس مصوبه مجلس و طرح دوفوریتی کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی و تصویب ماده یک این طرح وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی، آیین‌نامه نحوه تعیین تعرفه حق‌الزحمه مشاورین املاک را تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.
وی از نظارت جدی دستگاه‌های دولتی استان و راه‌اندازی گشت جهت بازرسی و کنترل مشاورین املاک شهرستان شیراز خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی