[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دغدغه آینده صنایع دستی را داریم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از حمایت ویژه از هنرمندان به واسطه اشتغال‌زایی خبر داد.
بهزاد احمدی فارسانی در خصوص حمایت از صنعتگران در راستای حفظ و احیای صنایع دستی گفت: ۲۱ هزار هنرمند دارای مجوز در استان داریم که از این تعداد حدود ۵۰۰ الی یک هزار نفر فعالیت شاخص دارند که این افراد شناسایی شدند و کارگاه‌های ۵ ساله رایگان در اختیار این افراد قرار گرفته است. وی شرط لازم برای حفظ و نگهداری صنایع دستی را رعایت کردن زنجیره تولید، به‌آموزی و فروش دانست و افزود: در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با اولویت قرار دادن این مهم، در همین راستا کارگاه‌های رایگان در اختیار هنرمندان شاخص قرار گرفته است تا علاوه بر احیای هنرهای مذکور به تربیت شاگردان و فروش مطلوب بپردازند.وی اضافه کرد: غرفه‌های دائم فروش صنایع دستی در مجموعه زندیه و غرفه‌های تخت جمشید در هفته آینده افتتاح می‌شوند. احمدی از ارائه طرح به کمیسیون تلفیق به منظور حمایت از هنرمندان و حفظ صنایع دستی و معماری اصیل شیراز خبر داد و گفت: در این طرح خواسته شده تا در الزامات نظام مهندسی و پایان کار ساختمان‌ها و خصوا اماکن تجاری، حداقل در سه متر از نماهای پروژه‌های تجاری هنر و صنایع دستی به کار گرفته شود که خوشبختانه این طرح در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است.
وی افزود: این امر علاوه بر کارآفرینی و درآمدزایی برای هنرمندان، موجب حفظ هنر صنایع دستی و هویت معماری شیراز و زیباتر شدن نماهای شهر می‌شود. احمدی در خصوص بیمه هنرمندان و صنعتگران با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر پرداخت بیمه هنرمندان برای 10 هزار هنرمند در کشور گفت: از آبان‌ماه با توجه به سهمیه ۶۰۰ نفری که به استان داده شد، پرونده‌ها تشکیل و با توجه به شرایطی که بود پرونده ۷۰ الی ۸۰ نفر از هنرمندان استان تکیمل و ارسال شده است. وی افزود: با توجه به اینکه رقم ریالی این تعداد بسیار بالاست و پرداخت باید از سمت وزارتخانه صورت بگیرد، منتظر اقدام کشوری هستیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، با تأکید بر اینکه در چهل سال اخیر کل اعتبارات صنایع دستی در حوزه مشاغل خانگی به ۱۰ میلیارد تومان نمی‌رسید هم بیان کرد: در چندماه اخیر فقط در بحث تسهیلات مشاغل خانگی توانستیم۳۷ میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهیم که تا انتهای تیرماه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز به هنرمندان مشاغل خانگی اعطا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی