[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با‌این ترفندها خانه تان مثل هتل ۵ ستاره تمیز می‌شود، روزنامه شیراز نوین

هتل‌ها به همیشه تمیز بودن معروف هستند، پس اگر شما هم دوست دارید خانه‌ای به تمیزی هتل‌ها داشته باشید باید راز نظافت که در هتل‌ها رعایت می‌شود را بشناسید.
به گزارش نمناک، تمیز نگه داشتن خانه کار چالش برانگیزی است؛ اما راهکار‌هایی هستند که شما می‌توانید آن‌‌ها را به کار بگیرید و یک خانه تمیز و مرتب داشته باشید؛ فقط به شرط ‌این که ‌این ترفند‌ها را به خوبی اجرا کنید. در ‌این قسمت از نمناک قصد داریم ترفند‌هایی را به شما آموزش دهیم که باعث تمیز نگه داشتن خانه می‌شود و خانه شما را شبیه هتل 5 ستاره خواهد کرد.
زیر و پشت یخچال
تمیز نگه داشتن یخچال فقط به معنای تمیز کردن داخل آن نیست، بلکه باید به قسمت پشتی و زیر یخچال هم دقت کنید. تمیز کردن ‌این نواحی باعث می‌شود تا یخچال‌تان بهتر کار کند؛ پس یک پارچه تمیز بردارید، گرد و غبار‌ این قسمت‌ها را بگیرید. برای قسمت پشت یخچال هم می‌توانید از یک فرچه یا مسواک کهنه استفاده کنید و لابه‌لای آن را تمیز کنید.
اسفنج یا لیف حمام
مهم نیست که لیف شما از چه ماده‌ای ساخته شده است (می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد)، در هر صورت ‌این وسیله حاوی مقدار زیادی پوست مرده، اثرات صابون و کثیفی و آلودگی است؛ پس به مدت 5 دقیقه آن را داخل سفید کننده بیندازید و به طور کامل بشویید.
سبد لباس
داخل سبد لباس اجزای زیادی وجود دارد که حاصل از عرق و کثیفی لباس‌هایی است که در آن انداخته‌اید. اگر از سبد لباس پلاستیکی استفاده می‌کنید، هر هفته آن را تمیز و ضدعفونی کنید و ‌این کار را با آب گرم و جوش شیرین انجام دهید.
پرده حمام
پرده حمام بقایای صابون، شامپو و مواد ‌این چنینی را به خودش جذب می‌کند و ممکن است بعد از مدتی اثراتی از قارچ و کپک روی آن مشاهده کنید، زیرا در محیط مرطوب قرار گرفته است؛ پس حتماً هر چند وقت یک بار؛ آن را داخل ماشین لباسشویی انداخته و بشویید.
فرچه دستشویی
همه ما برای تمیز کردن توالت از فرچه استفاده می‌کنیم؛ اما خود فرچه را تمیز نمی‌کنیم، در صورتی که تمیز کردن فرچه دستشویی بسیار اهمیت دارد، زیرا سرشار از باکتری است و اگر آن را تمیز نگهدارید، دستشویی هم تمیزتر خواهد شد.
دیوار
حتماً نباید لک روی دیوار بیفتد تا بخواهید آن را تمیز کنید. همان طور که روی زمین را دستمال می‌کشید، باید دیوار و پنجره را هم دستمال بکشید تا گرد و غبار و جای انگشت از بین برود و خانه‌ای کاملاً تمیز داشته باشید.
کف زمین
جاروبرقی کشیدن روی فرش‌ها باعث از بین بردن گرد و غبار می‌شود؛ اما حتماً باید به کف زمین و زیر فرش‌ها هم دقت کنید و از آن‌ها غافل نشوید؛ پس حتماً فرش یا قالیچه را کنار بزنید و زیر آن را هم تمیز کنید.
شمع
شمع‌ها گرد و غبار آلودگی را از اطراف خودشان جذب می‌کنند و روی سطح آن‌ها می‌چسبد. تمیز کردن شمع کاری ندارد؛ فقط کافی است که قسمت رویی و لایه سطحی آن را تمیز کنید. برای‌ این کار‌ می‌توانید از یک پد مرطوب هم استفاده کنید و بر روی شمع بکشید تا سیاهی‌ها به آن جذب شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی