[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

راه‌اندازی شرکت کشتی‌رانی مشترک ایران و روسیه، روزنامه شیراز نوین


در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی کشور با دستیار رئیس‌جمهور روسیه و سه تن از استانداران این کشور، راه‌اندازی شرکت کشتی‌رانی مشترک ایران و روسیه، گسترش تجارت و ترانزیت میان دو کشور، ارتباط ریلی روزانه در مرز قزاقستان، پروژه ایجاد هاب رودخانه‌ای در ٣ بندر روسیه و درمجموع گسترش روابط ایران و روسیه مطرح شد.
به گزارش ایسنا، در پی سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به سن‌پترزبورگ روسیه، جلسه‌ای با دستیار رئیس‌جمهور روسیه و استانداران حوزه رود ولگا در راستای بررسی ظرفیت‌ها و امکانات حمل‌ونقل از مسیر ولگا و دریای خزر برگزار شد.
همچنین وزیر راه و شهرسازی با استانداران استان‌های سامارا، آستراخان و چلیابینسک به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.
راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شرکت کشتی‌رانی مشترک
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت اجرایی‌کردن ظرفیت‌های موجود در رابطه با روسیه، بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شرکت کشتی‌رانی مشترک تأکید کرد.
بذرپاش همچنین همکاری فنی شرکت‌های ایرانی برای لای‌روبی و نیز همکاری‌های هوایی بین هواپیمایی کشوری و شرکت‌های روسی را مطرح کرد و در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل کریدورها و افزایش حجم تبادلات میان ایران و روسیه را عنوان و بر اجرایی‌شدن آن‌ها به‌جد تأکید کرد.
پروژه ایجاد هاب رودخانه‌ای در ٣ بندر روسیه
در این دیدار استاندار سامارا ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی کشورمان و لویتین دستیار ویژه پوتین، پروژه ایجاد هاب رودخانه‌ای در ٣ بندر سیزران، تالیاتی و سامارا را که موردتأکید رئیس جمهور روسیه است، به طرف ایرانی پیشنهاد داد.
به گفته استاندار سامارا، این ۳ بندر دارای عمق مناسب برای تردد کشتی بوده و شبکه گسترده ریل متصل به خود و ٣ فرودگاه را دارند. همچنین شبکه وسیع جاده‌ای متصل به کریدور شرق- غرب و شمال- جنوب را دارا هستند. وی درخواست معرفی یک نماینده ملی از طرف ایران برای هماهنگی‌های فی‌مابین دو کشور را مطرح کرد.
روابط گسترده با ایران
در بخش دیگر این جلسه، استاندار آستراخان گفت: روابط ما با طرف ایرانی وسیع است و مبادله کالاهای ترانزیتی از طریق بندر آستراخان وجود دارد. در حال حاضر ظرفیت ١٦میلیون تن انتقال کالا در این استان وجود دارد. وی افزود: در بندر الیا منطقه ویژه بندری داریم که به یک قطب مهم اقتصادی بدل شده است و آماده‌ایم برای تجار و شرکت‌های ایرانی مزیت‌های مالیاتی و گمرکی در نظر بگیریم.
ارتباط ریلی روزانه در مرز قزاقستان
استاندار چلیابینسک نیز اظهار کرد: در این استان که در مجاورت مرز قزاقستان واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین خطوط ریلی را داریم و صاحب یک بندر خشک در خط شرقی کریدور شمال- جنوب هستیم که در حال حاضر از طریق اینچه‌برون ارتباط ریلی ماهانه داریم که می‌توانیم آن را روزانه کنیم. وی افزود: کانال ولگا به دریای خزر را لای‌روبی کردیم که تا پایان سال با عمق ٤.٥ متر، آماده خواهد شد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، استاندار چلیابینسک در پایان خواستار گسترش تجارت و ترانزیت با ایران شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی