[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ار در منطقه صعود امیدواری سرخ‌ها به بقا، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
با نتایجی که پریروز در لیگ سه رقم خورد، هر دو نماینده شیراز به ادامه فصل امیدوارتر شدند.
از رقابت‌های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور، عصر روز پنجشنبه 25 خرداد یک دیدار در ورزشگاه انقلاب(شهید ناهید) شهرستان کوار برگزار شد. مسابقه‌ای که می‌توانست منجر به امیدوارتر شدن نماینده فارس به ادامه رقابت‌ها شود، اما در پایان و با نتایجی که در سایر دیدارها نیز رقم خورد، شرایط بهتر از آن شد که فرزین زارع و شاگردانش تصور می‌کردند.
بازی از ساعت 17 با حضور حدود 200 تماشاگر روی سکوهای این ورزشگاه کوچک آغاز شد.
اسامی بازیکنان شایان دیزل فارس: حسین ملک علیایی، جواد نصیر، مجید بهروز برشنه، حسین جعفری، حیدر حیدری، علی حسامی، سعید مرتضوی، وحید شاکر نقی دیزج، سیامک کشاورز، پوریا خضرری و حسین افراسیابی. مدیر تیم: رضا نوروزی، سرمربی: فرزین زارع‌مهذبیه، مربیان: علی پیروانی، عیسی زاهدیان، عبدالرضا سلیمی و حبیب نیکنام، تدارکات: علی‌اصغر سلیمی، پزشکیار: یوسف گرگین.
بازیکنان ذخیره: علی رستگار، محمد رحیمی، محمد موحدپور، مهدی هاشم‌زاده، محمد امینی مهر، مرتضی سنجانکی، یاشار روشن قیاسی، حسن مؤمنی صفری کوچی، علی‌محمد چراغی.
حضور دست کم 7 بازیکن نام آشنا و با تجربه حضور در لیگ دسته اول، کفه ترازو را کاملاً به سود نماینده کوار سنگین کرده بود. در سوی مقابل هم نامی آشنا حضور داشت؛ رضا مرادی، مدافع خوزستانی و پیشین تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز که حالا به‌عنوان سرمربی در تیم خوزستانی "پارسا باغملک" به فارس آمده بود.
نماینده زردپوش استان خوزستان پیش از این مسابقه با 10 بازی و 12 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار داشت. این تیم برای بقا رقابت تنگاتنگی با دیگر نماینده شیراز یعنی پرسپولیس دارد. البته فاصله در بین تیم‌های پنجم تا دهم گروه سوم لیگ دسته سوم آنقدر کم است که هر شش تیم خطر سقوط را حس می‌کنند؛ با توجه به اینکه سه تیم از بین 10 تیم حاضر در گروه به دسته پایین‌تر خواهند رفت!
همزمان با دیدار تیم‌های شایان دیزل و پارسا، پرسپولیس در دیداری بسیار سخت باید در زمین تیم دوم جدول یعنی نفت امیدیه به میدان می‌رفت؛ دیداری که نتیجه‌اش در سرنوشت نمایندگان کوار و باغملک هم تأثیر مستقیم داشت.
بازی در کوار با حملات میزبان آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی دو ارسال از راست توسط جواد نصیر، می‌رفت که دروازه میهمان را با خطر جدی مواجه کند. ارسال اول کوتاه بود و به سختی توسط مدافع به کرنر فرستاده شد و روی ارسال دوم، سعید مرتضوی نتوانست با ضربه سر دروازه را باز کند.
در دقیقه 34 موقعیت عالی شوت‌زنی برای مهدی موسوی به وجود آمد، اما ضربه این بازیکن خوزستانی را آرش ملک، دروازه‌بان باتجربه شیرازی به راحتی مهار کرد. دو دقیقه بعد، یک برخورد در محوطه جریمه شایان دیزل موجب اعتراض رضا مرادی، سرمربی باغملک شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.
نیمه اول این بازی کم هیجان و سرد دنبال شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما نیمه دوم حاوی اتفاقات جالب‌تری بود.
زردپوشان میهمان در ابتدای نیمه دوم از غفلت مدافعان شایان دیزل استفاده کرده و موقعیتی جدی را روی دروازه این تیم خلق کردند، اما ضربه مهدی سواری به شکل خطرناکی از کنار دروازه کواری‌ها عبور کرد.
یک دقیقه بعد، بازیکنان باتجربه شایان دیزل به خوبی حریف جوان خود را تنبیه کردند؛ یک ارسال کوتاه از جناح راست باعث شد تا حیدر حیدری در دهانه دروازه با یک ضربه راحت دروازه را باز کند.
دقایقی بعد شاگردان فرزین زارع می‌توانستند به گل دیگری هم دست پیدا کنند؛ پوریا خضری با ضربه‌ای ناگهانی دروازه پارسا را هدف قرار داد، اما دروزاه‌بان این تیم را به سختی راهی کرنر کرد.
در دقیقه 66 دومین گل هم برای میزبان به ثمر رسید؛ پس از اینکه مهاجم شایان دیزل نتوانست در شرایط تک‌به‌تک گلزنی کند در ادامه توپ به سعید مرتضوی رسید تا این بازیکن باتجربه به راحتی گل دوم را به  ثمر رسانده و تیمش را در آستانه کسب سه امتیاز مهم قرار دهد؛ گلی که می‌توانست استرس را از سرمربی جوان شایان دیزل دور کند، اما این آرامش دو دقیقه بیشتر دوام نداشت.
در دقیقه 68 فرهاد لیموچی در گوشه محوطه جریمه میزبان سرنگون شد و داور دستور به ضربه پنالتی داد؛ رضاعلی کرمپور پشت توپ قرار گرفت و با ضربه ای محکم دروازه ملک را فرو ریخت.
با این گل، بازی به اوج حساسیت رسید، اما خلق موقعیت‌های گل کاهش یافت. مرتضی سنجانکی یکی از مطرح‌ترین بازیکنان شایان دیزل که در ترکیب اصلی قرار نگرفته بود در دقیقه 76 به جای وحید شاکر، بازیکن سابق برق نوین شیراز وارد زمین شد.
در دقیقه 82 باز هم شاهد اعتراض بازیکنان و کادر فنی تیم خوزستانی نسبت به عدم اعلام پنالتی توسط داور مسابقه بودیم. یاشار روشن قیاسی دیگر بازیکنی بود که در دقیقه 88 به‌جای سعید مرتضوی وارد زمین شد. مرتضوی زننده گل دوم شایان دیزل در این مسابقه، همان بازیکنی است که در دیدار پلی‌آف صعود از لیگ دو به لیگ یک در خرداد سال 1396 تک گل پیروزی‌بخش برق جدید شیراز را وارد دروازه شاهین بوشهر کرد.
در حالی که از امیدیه خبری عالی به گوش کواری‌ها رسیده بود در کوار نزدیک بود همه‌چیز خراب شود؛ پرسپولیس شیراز با هدایت رشید طهماسبی توانسته بود در امیدیه، تیم دوم جدول را مغلوب کند و این یعنی صعود شایان دیزل به منطقه صعود! اما در دقیقه 90 دروازه نماینده فارس تا آستانه فروپاشی پیش رفت؛ مهدی سواری در مصاف تک‌به‌تک با آرش ملک، می‌توانست با یک پاس عرضی بازیکن هم دسته‌اش را پیش روی دروازه خالی قرار دهد، اما واکنش خوب ملک مانعِ از دست رفتن دو امتیاز حیاتی شد.
با اعلام پنج دقیقه وقت تلف‌شده، قاعدتاً باید تکاپوی شاگردان مرادی برای زدن گل تساوی بیشتر می‌شد. آنها با شنیدن خبر پیروزی پرسپولیس، شرایطشان را خطرناک‌تر از قبل می‌دیدند و حتی کسب یک امتیاز هم می‌توانست زردپوشان را در موقعیت بهتری در جدول قرار دهد، اما در اولین دقیقه وقت‌های اضافه، اخراج بازیکن این تیم باعث شد تا امیدهای رضا مرادی برای کسب امتیاز از بین برود. در دقایق باقی‌مانده، شایان دیزل بود که می‌توانست به گل بعدی دست پیدا کند، اما در آخرین ثانیه، مرتضی سنجانکی به شکل عجیبی موقعیت گلزنی را از دست داد و با سوت پایان مسابقه، سه امتیاز به حساب شایان دیزل واریز شد.
پرسپولیس شیراز هم با تک‌گل علی یوسفی بر میزبانش نفت امیدیه غلبه کرد. در این مسابقه تیم نفت دو بار صاحب ضربه پنالتی شد، اما هر دو بار در به ثمر رساندن ضرباتش ناکام ماند!
بدین‌ترتیب شاگردان فرزین زارع 19 امتیازی شده و بالاتر از نفت امیدیه 18 امتیازی روی پله دوم ایستادند؛ یک نتیجه عجیب و خوشایند دیگر برای کواری‌ها نیز در خرم‌آباد رقم خورد و تیم ته‌جدولی خرم کشت افلاک، موفق شد با یک گل سپاهان ب، صدرنشین رقابت‌ها را مغلوب کند و طلایی‌پوشان نصف جهان را 22 امتیازی نگه دارد.
حالا جدال چه در بالا و چه در پایین جدول، بسیار حساس و جذاب دنبال می‌شود؛ شایان دیزل با تمام قوا به دنبال صعود است و پرسپولیس هم 12 امتیازی شده و دیگر فاصله‌ای با منطقه بقا ندارد، هرچند هنوز7 هفته دیگر باقی است و هنوز هیچ چیز را نمی‌توان با درصدی از قاطعیت، پیش‌بینی کرد.
از نکات قابل ذکر دیدار پنجشنبه در کوار، می‌توان به امکانات ضعیف و حداقلی ورزشگاه انقلاب این شهرستان اشاره کرد؛ سکوها، پروژکتورها و به خصوص، چمن مصنوعی این ورزشگاه نیاز به بازسازی اساسی یا تعویض دارند، اما حضور چندین نفر از مسئولان شهرستان در ورزشگاه از نکات امیدوارکننده این مسابقه بود.
شهرآورد شیراز بین پرسپولیس و شایان دیزل نیز همین هفته در شیراز برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی