[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

وسوسه بزرگ طارمی، روزنامه شیراز نوین

آینده مهدی طارمی به سوژه بزرگ این روزهای فوتبال پرتغال تبدیل شده است. روزنامه اوجوگو صفحه اصلی خود و گزارش طولانی در صفحات دوم و سومش را به موضوع جدایی احتمالی مهاجم ایرانی اختصاص داده و تمامی احتمالات را درباره این بازیکن مطرح کرده است. به گزارش ورزش سه، روزنامه اوجوگو تیتر بزرگ «توافقی برای مهدی وجود ندارد» را برای صفحه نخست خود انتخاب کرده و از وضعیت نامشخص این بازیکن خبر داده است. این روزنامه همچنین روی جلد خود نوشته است که «میلان(برای جذب طارمی) اصرار دارد، اما فقط می‌خواهد 10 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند و برای این مبلغ، صحبتی در کار نیست(پورتو حاضر به انجام مذاکره نیست)».
اوجوگو سپس در صفحه دوم خود به گزارش طولانی درباره این انتقال پرداخته و تیتر بزرگ «طارمی قیمت مناسب را می‌خواهد» به کار برده و ضمناً اشاره کرده است که «میلان برای خرید بازیکنی با مشخصات یک ایرانی، 10 میلیون یورو دار، اما این مبلغ حتی به کمترین رقم مدنظر پورتو نیز نمی‌رسد.»
در ادامه این گزارش آمده است: ایتالیایی‌ها تمام شرایط برای پیشرفت در مذاکرات را برآورده می‌کنند، اما علاقه‌مندان به مهاجم ایرانی، باید بیش از 20 میلیون یورو پرداخت کنند تا شانس موفقیت در جذب او را داشته باشند. ضمن اینکه تمدید قرارداد طارمی، به معنای افزایش قابل‌توجه حقوق این بازیکن خواهد بود.
خطر از دست دادن طارمی به صورت رایگان در عرض یک سال با نیاز فوری اژدها جهت فروش بازیکنانش تا 30 ژوئن همراه شده، اما این مسئله، باشگاه پورتو را در این بازار دچار وحشت نمی‌کند. گل‌های ملی‌پوش ایرانی هزینه دارد و اژدها حوصله ندارد برای هر تیمی که می‌خواهد این بازیکن را جذب کند، تخفیف زیادی بدهد. هر چند که قرارداد او شکننده است و یک سال دیگر به پایان می‌رسد، با این‌حال، بند فسخ 60 میلیونی قرارداد بازیکن ایرانی سناریویی است که دستیابی به آن بسیار دشوار است.
در تمام طول روز گذشته، اطلاعاتی در ایتالیا منتشر شد مبنی بر اینکه میلان تنها حدود 10 میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری روی بازیکنی با مشخصات مهاجم پورتو که در 18 ژوئیه 31 ساله می‌شود در اختیار دارد، اما این رقم حتی مبالغی که پورتو در پیشنهادات قبلی برای جذب طارمی دریافت کرده، نزدیک هم نمی‌شود.
در ایران، یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شد که منچستر یونایتد و بایرن مونیخ نیز به فهرست تیم‌های علاقه‌مند به طارمی اضافه شده‌اند و باشگاه باواریایی حتی قصد داشت با پیشنهاد 15 میلیون یورویی با پورتو مذاکره کند. با توجه به اطلاعاتی که به دست اوجوگو رسیده است، پورتو تنها با رسیدن پیشنهادات بالای 20 میلیون یورو حاضر به از دست دادن آقای گل لیگ پرتغال است.
با توجه به اثبات توانایی‌های این بازیکن و اهمیت حضور او در استراتژی های سرجیو کونسیسائو، طارمی عجله‌ای برای تمدید یا ترک فوری باشگاه ندارد. پورتو نیز درها را به روی علاقه‌مندان به جذب این مهاجم نمی‌بندد، بلکه آنچه را که مهاجم می‌تواند از نظر ورزشی ارائه دهد، در ترازو قرار می‌دهد.
مهدی از زمان حضور در دراگائو همیشه حداقل 23 گل را در هر فصل به ثمر رسانده است. او در فصل 2021 - 2022 موفق شد که 26 بار گلزنی کند و در فصل قبل نیز با به ثمر رساندن 31 گل، آقای گل شد. تداوم درخشش او و اینکه طارمی در این فصل فراتر از رکوردهای قبلی خود پیش رفت، این فرصت را به پورتو می‌دهد تا طبق بندی در قرارداد با طارمی، برای تمدید دوباره اقدام کند.
پیش از آغاز جام جهانی 2022، دو طرف حاضر به برگزاری جلسه‌ای در خصوص تمدید قرارداد بودند؛ طبق اطلاعاتی که به دست اوجوگو رسیده است، طارمی احتمال مذاکره برای تمدید را نادیده نمی‌گیرد، چراکه او باز هم علاقه‌مند به بازی با پورتو در مسابقات مختلف است. این مهاجم ایرانی خانه‌ای را در پرتغال خریداری کرده و در این کشور احساس خوبی دارد و حتی آرزو دارد که با فتح اژدهای طلایی(جایزه‌ای که آخر فصل به بازیکنان پورتو داده می‌شود) نامش در میان بزرگان و تاریخ باشگاه نوشته شود.
با این‌حال، برای این کار، لازم است که دستمزد پیشنهادی برای تمدید قرارداد افزایش یابد و او در میان پردرآمدترین‌های تیم قرار بگیرد؛ دستمزدی که از زمان آمدن این بازیکن از ریو آوه تغییری نکرده است. 
در غیر این‌صورت، خداحافظی او از پورتو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ حال می‌خواهد این جدایی اکنون باشد یا در سال آینده. همه‌چیز به این بستگی دارد که آیا باشگاه‌های خواهان طارمی حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظر پورتو خواهند بود یا خیر.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی