[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

الآن وقت انتقاد نیست؟ هست! ، روزنامه شیراز نوین

یکی از پیشکسوتان والیبال کشور گفت: الآن وقت انتقاد نیست.
اینجا کاری به شرایط و عملکرد تیم ملی والیبال نداریم. علت شکست‌های این تیم در لیگ ملت‌ها باید از سوی کارشناسان همین رشته مورد بررسی قرار بگیرد، اما باید از پیشکسوت محترم پرسید: دقیقاً چه زمانی وقت انتقاد است؟
این جمله را بارها از سوی افراد بسیار زیادی شنیده‌ایم؛ هیچ فرقی هم نمی‌کند که در چه برهه‌ای از سال یا فصل قرار داشته باشیم. در هر برهه‌ای که باشیم، این جمله برای عده‌ای کاربرد دارد.
پیشکسوت والیبال، زمانی این جمله را به زبان می‌آورد که مسابقات این مرحله لیگ والیبال به طور کلی به پایان رسیده. قاعدتاً همین زمان، بهترین زمان برای بیان نظرات کارشناسی و نقد عملکرد تیمی است که موفق عمل نکرده است. حتی اگر عملکرد تیم مطلوب هم بوده باشد، همواره چیزی برای انتقاد وجود دارد. حتی بازیکنان و مربیان یک تیم موفق هم به ندرت ممکن است عملکرد خود را کاملاً بی‌نقص و غیرقابل نقد بدانند.
شکی نیست که در همه زمینه‌ها و زمان‌ها، عده‌ای در پوشش نقد، به دنبال تخریب هستند، اما نباید با چنین بهانه‌ای، فضای انتقاد را به راحتی بست. تفکرات محافظه‌کارانه همواره باعث رکود و درجا زدن می‌شود و به عقیده نگارنده، «هر زمانی» زمان انتقاد است و بهتر است کسی علیه فضای نقد، موضع‌گیری نکند، چون افکار عمومی است که تشخیص می‌دهد فلان نقد در فلان زمان، معقول و کارساز بوده یا تخریب‌گر و فاقد منطق. بدین ترتیب می‌توان به شناخت بهتری از افراد رسید و براساس نوع و زمان صحبت‌هایشان، تشخیص داد که چه کسی واقعاً دلسوز است و چه کسی منفعت طلب.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی