[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایان سیطره بنگاه‌داران مسکن، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرساری فارس گفت: مشاوران املاک متخلف فاقد پروانه کسب در شهرستان شیراز، پلمب شدند. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به مصوبات مجلس افزود: نظارت بر بازار مسکن و مشاوران املاک برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است و از شنبه 27 خردادماه با راه‌اندازی گشت‌های مشترک با کمک تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک، مشاورین املاک متخلف شهر شیراز پلمب می‌شوند و این نظارت و بازرسی ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در شورای عالی مسکن کشور مصوب شده تمام قراردادهای اجاره سال گذشته به‌صورت اتوماتیک در تهران 25 درصد و در شهرستان‌ها با 20 درصد افزایش تمدید شود و اگر مشاور املاکی بیشتر از این رقم را قولنامه کند، دچار تخلف شده است.
دبیر شورای مسکن استان فارس اذعان داشت: متأسفانه مسکن امروز از یک کالای مصرفی به سوداگری تبدیل شده و چون در بازار بسیار درآمدزایی است، علاقه‌مندی ایجاد می‌کند که افراد زیادی وارد این بازار شوند. کنترل بازار مسکن مسیر دشواری دارد، اما مهم این است که در این مسیر گام برمی‌داریم و می‌خواهیم تأثیر مثبت خود را بگذاریم.
محمودرضا طالبان با اشاره به طرح کنترل و نظارت بر مشاورین املاک تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که بنگاه‌های املاک در مناطق قیمت را تعیین می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که شاهد هستیم در معبری همه مشاورین املاک با تبانی با یکدیگر قیمت املاک آن منطقه چه در بحث اجاره و چه در بحث فروش را بالا می‌برند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص قیمت‌گذاری املاک، گفت: چه در بحث فروش و چه در بحث اجاره، وزارت راه و شهرسازی موظف است قیمت‌گذاری را انجام دهد و برنامه اجرایی این مهم در دست انجام است. وی با اشاره به مشاوران املاک متخلف بیان کرد: یک بحث جدی که جهت کنترل بازار اجاره و مسکن وجود دارد، برخورد با مشاوران املاک متخلف با کمک قوه اجرایی اماکن و تعزیرات و اتاق اصناف و اتحادیه املاک انجام می‌پذیرد.
طالبان از شناسایی 486 مشاور املاک بدون پروانه در سطح شهر شیراز خبر داد و اذعان داشت: تاکنون 486 مشاور املاک بدون پروانه در سطح شیراز وجود دارد که قطعاً با آنها برخورد می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف با 6 مورد تخلف مشاوران برخورد می‌شود که نداشتن پروانه کسب و نداشتن برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات هستند.   

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی