[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

پیاده سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان جهت پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.
حمیدرضا قانعی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اعلام کرد: در راستای تحقق، اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها، شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها محول نموده است و در همین راستا شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها با ترکیب ذیل باید شکل بگیرد:
1. نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان(رئیس) 2. استاندار یا یکی از معاونان منصوب وی(نایب‌رئیس) 3. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان(دبیر) 4. نماینده مدیریت حوزه‌های علمیه استان 5. مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان 6. یک نفر از رؤسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان 7. رئیس سازمان تبلیغات استان 8. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان 9. مدیر کل صداوسیمای مرکز استان 10. یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه 11. مدیرکل ورزش و امور جوانان استان 12. دو نفر از نمایندگان صاحب نظر منتخب اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآنی استان 13. رئیس بزرگترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم در استان.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده ولی فقیه در استان، شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) شکل گرفته و در حال فعالیت بوده است، اذعان نمود که ان‌شاءالله با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین‌نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان، هم‌افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان نقش جدی‌تری به مؤسسات و تشکل‌های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
وی در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره نمود و عنوان کرد که بیش از 30 جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه مؤسسات قرآنی تشکیل شد و عمده رویدادهای قرآنی در ماه مبارک رمضان، دهه فجر و سایر ایام‌الله با هماهنگی و همفکری این شورا در سطح استان برگزار گردید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان را به واسطه فعالیت گسترده مؤسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل‌توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست‌بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.
حمیدرضا قانعی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی(بشری) در شهرستان جهرم به وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی و به طور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تأکید کرد: متولیان این دستگاه‌ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم نمایند و زمینه رشد مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی را تسهیل کنند که این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان خواهد شد.
وی از برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اوقات فراغت دانش‌آموزان درخواست کرد که برای فصل تابستان در کنار اهتمام جدی به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، حتماً در جهت تقویت معارف قرآنی دانش‌آموزان نیز اقدام نمایند. خاطر نشان می‌گردد، جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان فارس در حضور همه اعضا و در محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان، آیت‌الله دژکام، روز پنجشنبه 25 خردادماه برگزار گردید و در حاشیه جلسه نیز گروهی از نوجوانان قرآنی به هم‌خوانی برخی از سوره‌های قرآن پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی