[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

احیای جنگل‌ها به کمک یک ربات، روزنامه شیراز نوین

ربات خودکار یومی(YuMi) به معکوس کردن جنگل‌زدایی در آمازون کمک می‌کند و به لطف این ربات جدید، می‌توان هر روز منطقه‌ای به اندازه دو زمین فوتبال را جنگل‌کاری کرد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌ای، ‌شرکت «ABB Robotics» با سازمان غیرانتفاعی «Junglekeepers» ایالات متحده همکاری کرده است تا ربات این شرکت به نام «یومی» به این سازمان در بازسازی جنگل‌های آمازون کمک کند. این دستگاه جدید فعالیت‌های کاشت را در یک آزمایشگاه جنگلی خودکار می‌کند و روند این فرآیند را سرعت می‌بخشد و به داوطلبان جنگلبان اجازه می‌دهد تا زمان و منابع ارزشمند خود را بر روی کارهای تأثیرگذارتری متمرکز کنند.
سامی آتیا(Sami Atiya)، رئیس رباتیک و اتوماسیون گسسته ABB می‌گوید: همکاری ABB با Junglekeepers نشان می‌دهد که چگونه رباتیک و فناوری ابری می‌توانند نقشی اساسی در مبارزه با جنگل‌زدایی به‌‌عنوان یکی از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی ایفا کنند.
برنامه‌ آزمایشی ما با رباتی از راه دور به خودکارسازی کارهای بسیار تکراری کمک می‌کند، وقت محیط‌بانان را آزاد می‌کند تا کارهای مهم‌تری را در جنگل‌های بارانی انجام دهند و به آنها کمک می‌کند تا از زمینی که در آن زندگی می‌کنند محافظت کنند.
این ربات به آزمایشگاهی جنگلی در منطقه‌ای دورافتاده از آمازون در کشور پِرو فرستاده شده است و در آنجا مشغول حفر سوراخ در خاک، ریختن بذرها، فشرده کردن خاک در بخش بالایی و علامت‌گذاری آن با یک برچسب رنگی است. نتیجه نهایی این است که به لطف یومی، می‌توان منطقه‌ای به اندازه‌ دو زمین فوتبال را هر روز جنگل‌کاری کرد.
ترویج تلاش‌های حفاظتی
مشین کازمی(Moshin Kazmi) یکی از بنیان‌گذاران Junglekeepers می‌گوید: در حال حاضر، ما ۲۰ درصد از کل مساحت جنگل‌های بارانی آمازون را از دست داده‌ایم و امروزه بدون استفاده از فناوری حفاظت از محیط زیست متوقف خواهد شد.
حضور یومی در پایگاه ما راهی عالی برای قرار دادن محیط‌بانان در معرض روش‌های جدید در انجام کارها است که عملیات ما را تسریع می‌بخشد و گسترش می‌دهد و مأموریت ما را رو به جلو می‌برد.
دنیس دل کاستیو تورس(Dennis del Castillo Torres)، مدیر تحقیقات مدیریت جنگل در مؤسسه تحقیقاتی آمازون در پرو در بیانیه‌ای گفت: آمازون در خطر است؛ به همین دلیل است که برای نجات آن به همکاری فناوری، علم و دانش محلی نیاز داریم. در غیر این صورت خیلی دیر می‌شود. جنگل‌های بارانی را می‌توان نجات داد، اما ما باید همه‌ این عناصر را گرد هم آوریم تا تفاوتی ایجاد کنیم.
بسیار مهم است که ترکیبی از فناوری بالا و حفاظت از محیط زیست داشته باشیم. فناوری‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای حفظ جنگل استفاده کنیم و این ربات می‌تواند کمک زیادی به احیای سریع‌تر جنگل‌ها کند، اما باید انتخابی عمل کنیم. ما باید از آن در مناطقی با جنگل‌زدایی زیاد استفاده کنیم تا روند کاشت مجدد را تسریع بخشیم.
تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۳۶ هزار مایل مربع(۸۷۰ هزار کیلومتر مربع) از جنگل‌های بارانی آمازون از سال ۱۹۸۵ ویران شده است که این منطقه‌ای بزرگتر از مجموع فرانسه، بریتانیا و بلژیک در کنار هم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی