[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غلبه صلح در دعاوی قضایی ، روزنامه شیراز نوین

معاون قوه قضائیه: ظرفیت سازش در استان فارس بسیار بالاست 
غلبه صلح در دعاوی قضایی 

حجت‌الاسلام صادقی: حدود نیمی از پرونده‌های ارجاعی
 به شورای حل اختلاف به صلح ختم شده است

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، گفت: ۴۳ درصد پرونده‌های ارجاع‌شده به شوراهای حل اختلاف در سال جاری به صلح ختم شده که این آمار در سال گذشته ۳۹ درصد بوده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی یکشنبه در همایش «یاوران صلح شورای‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان فارس» افزود: از سال قبل تاکنون در شوراهای حل اختلاف کشور چهارمیلیون و ۹۰۰هزار پرونده رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: ۳۹ درصد از پرونده‌های بررسی‌شده در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته به صلح و سازش ختم شده که این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون قوه قضائیه گفت: فارس برترین استان‌ کشور در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قوه قضائیه است.
صادقی افزود: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌های استان فارس در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان از این موضوع دارد که ظرفیت‌های سازشی در استان فارس بسیار بالاست.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز در این همایش گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ صلح‌یار در شوراهای حل اختلاف و دادگستری‌ استان فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون استان فارس در صلح و سازش قتل اغلب رتبه اول کشور را داراست، افزود: سال گذشته در این استان پرونده ۷۱ فقره قتل عمد به سازش انجامید.
وی ادامه داد: همچنین در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» نیز تاکنون ۳۰ پرونده قتل عمد به مصالحه رسیده و اکنون هم به همت کانون داوری استان فارس ۴۴ زندانی از بند رها می‌شوند.
در این همایش با هدف مدیریت فرایند داوری از سامانه جامع هوشمند الکترونیکی پرونده‌های داوری رونمایی و از فعالان عرصه صلح و سازش و صلح‌یاران فارس نیز تجلیل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی