[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

زیتون سوخـاری، روزنامه شیراز نوین

زیتون سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای خوش‌مزه بین‌المللی است که می‌توانیم از آن به‌عنوان دورچین نیز استفاده کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون سوخاری در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
زیتون سبز: ۱۸۰ گرم
آرد: یک‌دوم  فنجان
تخم‌مرغ: ۲ عدد
پورد سوخاری پانکو: یک‌دوم فنجان
آرد سوخاری: یک‌دوم فنجان
پنیر پارمزان رنده‌شده: یک‌چهارم  فنجان
روغن گیاهی: به مقدار کافی
پنیر آبی: یک‌دوم فنجان
مواد لازم: دیپ سیر
سیر: ۲ حبه
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
ماست یونانی یا سس مایونز: یک‌دوم  فنجان
روغن زیتون:    ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموترش: یک‌دوم قاشق غذاخوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه زیتون سوخاری خوش‌مزه و مخصوص ابتدا باید هسته‌های زیتون‌ها را خارج کنیم، سپس آنها را به خوبی بشوییم و با دستمال به‌طور کامل خشک کنیم. به صورتی که زیتون‌ها هیچ‌گونه رطوبتی نداشته باشند.
 مرحله دوم
در این مرحله پنیر آبی یا هر نوع پنیری که تمایل داریم را به صورت تکه‌های ریز خرد می‌کنیم و درون هر زیتون یک تکه پنیر قرار می‌دهیم. در ادامه آرد را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس آرد سوخاری، پودر پانکو و پنیر پارمزان را با هم درون کاسه‌ای دیگر می‌ریزیم.
 مرحله سوم
در این مرحله تخم‌مرغ ها را نیز درون کاسه‌ای جداگانه می‌ریزیم و به خوبی هم می‌زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه روغن را درون یک تابه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا به خوبی گرم شود.
 مرحله چهارم
در این مرحله زیتون‌ها را ابتدا درون آرد ساده می‌غلطانیم، سپس در تخم‌مرغ هم‌زده می‌اندازیم و تمام سطح زیتون‌ها را با تخم‌مرغ پوشش می‌دهیم. در پایان آنها را درون ترکیب پودر سوخاری می‌اندازیم تا کاملاً به پودر سوخاری آغشته شوند.
 مرحله پنجم
در ادامه زیتون‌ها را به مدت ۴۵ ثانیه تا یک دقیقه درون روغن داغ قرار می‌دهیم تا سرخ شوند. باید زیتون‌ها را به آرامی درون روغن بچرخانیم تا تمام قسمت‌هایشان به صورت یک‌دست سرخ شود. در ادامه زیتون‌ها را از روغن خارج می‌کنیم.
 مرحله ششم
در این مرحله زیتون‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان به طور کامل گرفته شود. برای تهیه دیپ سیر ابتدا سیرها را له می‌کنیم و درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس مقداری نمک به سیرها اضافه کرده و به خوبی ترکیب می‌کنیم.
 مرحله هفتم
در این مرحله ماست یونانی یا سس مایونز را به همراه روغن زیتون و آب‌لیمو ترش اضافه کرده و به خوبی ترکیب می‌کنیم تا مواد یک‌دست شوند و سپس مقداری فلفل‌سیاه و نمک اضافه می‌کنیم و با مواد دیگر مخلوط می‌کنیم.
 مرحله هشتم
پس از اینکه دیپ سیر آماده شد، روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا دیپ به خوبی خنک شده و جا بیفتد. در پایان زیتون‌های سرخ‌شده را به همراه دیپ سیر سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی