[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتغال‌زایی در قرارگاه تأمین اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس از اجرایی‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تمرکز بر تحقق شعار سال خبر داد.
جلیل مرادی، صبح دوشنبه 29 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع بخشودگی جرائم برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با عنایت به اهمیت تبیین شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» و با هدف رشد اشتغال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط از اول خرداد تا پایان مردادماه سال جاری برگزار می شود. وی با بیان اینکه دستور بخشودگی جرائم از سوی مدیرعامل ارشد سازمان تأمین اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شده، بیان داشت: مشمولان طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی شامل کارگاه‌های اقتصادی هستند که تعداد نفرات شاغل در آنها در بازه یک تا یکصد نفر باشد.
او با تشریح شرایط استفاده از این طرح هم گفت: کارفرمایان از زمان ارائه درخواست تقسیط باید نسبت به حفظ یا افزایش نیروی اشتغال کارگاه در یک سال گذشته اقدام کرده و حق بیمه دوره مدنظر پرداخت شده باشد. برای برخی از کارفرمایان که توانسته‌اند طی دو سال گذشته از طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند، دوره حفظ اشتغال به دوسال باز می‌گردد.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس عنوان کرد: کارگاه‌هایی که درخواست استفاده از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی را دارند به مدت سه ماه از اول خردادماه سال جاری فرصت داشته تا در سامانه تأمین اجتماعی نسبت به ثبت درخواست هوشمند اقدام نمایند.
مرادی در ادامه بیان داشت: اگر کارگاهی در اسفند 1401 فاقد لیست باشد مبنای تعیین نیروی انسانی نسبت به آخرین ماه منتهی به اسفند 1401 مورد محاسبه قرار می‌گیرد. در موردکارگاه‌های پیمانکاری، درخواست محاسبه باید برای دفتر مرکزی به ثبت رسیده و از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.او خاطر نشان کرد: چنانچه کارگاه به واسطه جابه‌جایی، تغییر محل یا تغییر فعالیت درخواست بخشودگی برای کارگاه جدید ثبت کند، می‌تواند برای سایر کارگاه‌ها از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند گردد. همچنین کارگاه‌هایی که دارای شخصیت حقوقی بوده و دارای جابه‌جایی باشند، می‌توانند برای کارگاه جدید از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی استفاده کنند.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به این موضوع که تقسیط بدهی براساس درخواست کارفرما پس از ثبت و پذیرش توسط شعبه تأمین اجتماعی صورت می‌پذیرد، بیان داشت: کارگاه‌هایی که نیروهای انسانی آنها به واسطه بازنشستگی، از کارافتادگی یا فوت تقلیل یافته باشند، می‌توانند از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی استفاده کنند. همچنین کارگاه‌هایی که دارای بدهی و تقسیط باشند، می‌توانند با ثبت درخواست غیرحضوری از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند گردند.
مرادی تصریح کرد: درخواست‌ها به صورت هوشمند و الکترونیکی برای شعبه ایجادکننده بدهی ارسال خواهد شد و پاسخ از طریق صندوق شخصی سامانه کارفرما به اطلاع کارفرما خواهد رسید؛ کارفرما موظف است ظرف مدت 10 روز پس از پذیرش موضوع بخشودگی جرائم نسبت به ارائه وثائق با توجه به میزان بدهی اقدام کند. اخذ تضامین قانونی از کارفرما برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تأمین اجتماعی ضروری است. وی با تشریح جزئیاتی از این طرح گفت: با تقسیط 12 دوره‌ای میزان کل بدهی مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت و با 18 قسط میزان 85 درصد مشمول این طرح می‌شوند.
این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که با اجرای این طرح اصل بدهی تغییری نخواهد کرد و صرفاً بخشودگی جرائم در دستور کار قرار می‌گیرد، بیان داشت: با تقسیط 24 دوره‌ای بدهی مقدار 75 درصد از جرائم و با 30 قسط 60 درصد از جرائم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد. چنانچه کارفرما به تعهدات خود در این حوزه عمل نکند، بدهی معوقه تبدیل به حال خواهد شد و مورد محاسبه جدید قرار خواهد گرفت.
مرادی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: کارگاه‌های ورشکسته، در حال تسویه، منحل‌شده، فاقد فعالیت، رانندگان درون و برون‌شهری، کارگران ساختمانی و افراد خویش‌فرما شامل این طرح نمی‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی