[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کباب بقچه، روزنامه شیراز نوین

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است و کباب بقچه‌ای یکی از انواع آنهاست، اما در فر طبخ می‌شود و ریشه ترکی دارد. در این غذا از فیله مرغ استفاده شده است و البته می‌توان از گوشت چرخ‌کرده هم برای طبخ آن استفاده کرد. فیله مرغ همراه با سبزیجات مختلف پخته و سرخ می‌شود و سپس درون خمیر یوفکا به صورت بقچه پیچیده و در فر با پنیر پیتزا طبخ می‌شود. این غذا یک غذای خاص و خوش‌مزه و شیک است که می‌توان آن را به صورت تک‌نفره نیز تهیه و در مهمانی‌ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بقچه در ادامه با ما همراه باشید:
 مواد لازم برای 4 نفر
فیله مرغ: ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد
هویج: ۳ عدد
نخود فرنگی: ۱ لیوان
روغن: نصف قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل ترکیه: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق غذا خوری
خمیر یوفکا: چند ورق
 مواد لازم برای سس بشامل
کره: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: ۴ قاشق غذاخوری
شیر: ۴ لیوان
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
پنیر پیتزا برای رویه: ۱۰۰ گرم


 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کباب خوش‌مزه بقچه‌ای به روش ترکیه‌ای در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می‌کنیم؛ سپس به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن درون آن می‌ریزیم.
 مرحله دوم
سپس می‌گذاریم تا روغن به خوبی داغ شود و پیازها را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شوند. فلفل قرمز را به پیازها اضافه کرده و با آن کمی تفت می‌دهیم. سپس فیله‌های مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا فیله‌ها را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم و هویج‌ها را هم شسته و خرد کرده و تفت می‌دهیم. نخود فرنگی و در آخر فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و تفت می‌دهیم و می‌گذاریم کمی با حرارت ملایم پخته شوند.
 مرحله چهارم
در این مرحله خمیر یوفکا را به ۴ قسمت تقسیم می‌کنیم؛ داخل یک کاسه مناسب خمیر را قرار می‌دهیم و از مواد سرخ‌شده درون آن می‌ریزیم و بقچه می‌کنیم و در یک ظرف مناسب فر که کف آن را کمی چرب کرده‌ایم، قرار می‌دهیم.
 مرحله پنجم
بقیه مواد را هم به همین صورت بقچه کرده و کنار هم قرار می‌دهیم. در این مرحله سُس بشامل را تهیه می‌کنیم؛ برای این کار، کره را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا کمی ذوب شود و آرد را اضافه کرده و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می‌دهیم.
 مرحله ششم
وقتی بوی خامی آرد گرفته شد و کمی تفت خورد، شیر را به آن اضافه کرده و حرارت را کم می‌کنیم و مدام هم می‌زنیم تا غلیظ شود. نمک را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می‌داریم و سُس را روی بقچه‌های آماده‌شده می‌ریزیم.
 مرحله هفتم
سپس پنیر پیتزای رنده‌شده را روی آن ریخته و در آخر کمی فلفل قرمز می‌پاشیم. ظرف را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا خمیر ها بپزد و پنیر آب شود. 
در آخر هم ظرف از فر خارج کرده و سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی