[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نمایندگان از پاسخ‌های سجادی قانع نشدند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
درست روز جمعه 22 آبان سال 1400 بود که وزیر ورزش در کنار بازدید از ورزشگاه‌های بزرگ شیراز در مراسم اختتامیه مسابقات بدمینتون جام فجر نیز شرکت کرد و در صحبت‌هایی که با حضار داشت، ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت در 4 سال آینده دهکده المپیک در شیراز احداث می‌شود و اشاره کرد که این، به پاس قدردانی از تلاش ورزشکاران شیرازی و استان فارسی، به‌خصوص در زمینه مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی است!
اما دیروز به فاصله کمتر از یک‌ونیم سال، زمانی که نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از سجادی سؤالی در همان زمینه پرسید، قهرمان بزرگ و پیشین دو و میدانی کشور همه چیز را تکذیب کرد و حقایق را به گونه‌ای دیگر جلوه داد!
 در نشست علنی دوشنبه ۲۹ خردادماه مجلس شورای اسلامی، سؤال روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز از سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در دستور کار مجلس قرار گرفت.
خلاصه سؤال: علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و وعده‌های اعلام‌شده وزیر در خصوص ساخت تأسیسات ورزشی چیست؟
روح الله نجابت به‌عنوان نماینده سؤال‌کننده بیان داشت: سؤال معطوف به عملکردهاست وقتی که به‌عنوان وزیر ورزش در صحن حاضر شدید وعده‌های دادید که برخی از آنها هنوز عملیاتی نشده است؛ تغییر و تحول در وزراتخانه، اجرای عدالت در ورزش، افزایش سرانه ورزشی، تسریع در تکمیل پروژه‌های ورزشی و تدوین طرح آمایش سرزمینی توسعه ورزشی طی سه ماه از دیگر برنامه‌هایی بود که محقق نشد.
نماینده مردم شیراز با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح آمایش سرزمینی توسعه ورزشی کشور اضافه کرد: توقع دارم پاسخ مستدلی در این زمینه به مجلس ارائه دهید.
وزیر ورزش درباره برخی نتایج سند آمایش زیرساخت‌های ورزشی و تعداد اماکن ورزشی که در سامانه جامع مبین ثبت شده، گفت: تاکنون ۷۱ مجتمع ورزشی ملکی دولتی در این سامانه ثبت شده است، ۹۲۵ مجموعه ورزشی و ۱۱ هزار و ۶۸۸ ورزشکده در سامانه به ثبت رسیده که ۷۵۹۹ فقره ورزشکده سرپوشیده و ۴۰۳۰ ۱۳۹ مورد ورزشکده روباز داریم ۹۰ مورد هم شامل هر دو ورزشکده سرپوشیده و روباز می‌شود.
به گفته سجادی استان فارس با ۱۳۹۹ مکان ورزشی دولتی ثبت‌شده، بیشترین تعداد فضای ورزشی و استان قم با ۱۵۰ مکان ورزشی ثبت‌شده، کمترین تعداد فضاهای ورزشی را دارند که ۱۸ درصد فضاهای ورزشی در مناطق روستایی و ۸۲ درصد در مناطق شهری است.
همچنین روح‌الله نجابت در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به وزیر ورزش بیان داشت: در سفر بهمن‌ماه 1400 به شیراز بیان داشتید که ورزشگاه چندمنظوره ورزشی(همان دهکده المپیک) برای شیراز را در دستور کار خود قرار می‌دهید، اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادید.
وزیر ورزش در این مورد، پاسخ عجیب و غیرمنتظره ادامه داد: باید تأکید کنم آماری که در رابطه استان فارس و قم عرض کردم، صرفاً در رابطه با اماکن ثبت‌شده وزارت ورزش است و نه تمامی اماکن ورزشی ایجاد‌شده توسط ارگان‌ها و نهادهای دیگر. ضمن آنکه هر وزیری می‌تواند آرزوی پیشرفت و توسعه اماکن ورزشی را در سراسر کشور داشته باشد و من در آن فیلم پخش‌شده از سخنرانی خود عرض کردم امیدوارم سالن ورزشی مجهز و بزرگتری در شیراز داشته باشیم و هنوز هم این آرزو را دارم، اما در شیراز حدود 5 الی 6 سال گذشته سالن 5-6 هزار نفره سقف پوشیده ورزشی آماده و در تابستان 1400 به اداره کل جوانان استان فارس تحویل داده شد و اکنون مدیرعامل شرکت تجهیز می‌گوید هنوز بخش‌هایی از تهویه حرارتی این سالن و برق داخلی و ... مشکل دارد، لذا در یک سخنرانی در دهه فجر یک آرزوی خوب برای یکی از مهم‌ترین استان‌هایمان کردم و خدایی ناکرده کار اشتباهی نکرده‌ام و همین سالن 5-6 هزار نفره در شیراز به درخواست استاندار محترم روز گذشته ترک تشریفات آن امضا شد تا تحویل بخش سازمان همیاری استان شیراز شود تا زودتر به بهره برداری برسد.
سجادی به این شکل، قول واضحی که 17 ماه قبل به مردم شیراز و فارس داده بود را از بیخ و بن تکذیب کرد. البته خبرنگار شیرازنوین در همان روز 22 بهمن 1400 نوشته بود: وعده وزیر ورزش بسیار عجیب و دور از ذهن بود و شاید در آن لحظه همه حضار به این فکر می‌کردند که «ما به بازسازی و رفع نواقص سه ورزشگاه بزرگ شهرمان راضی هستیم، دهکده المپیک پیشکش!». اما اگر سجادی بتواند در دوران وزارت خود چنین حرکت بزرگی را به انجام برساند، بی‌شک نام خود را در تاریخ ماندگار خواهد کرد.
در نهایت و پس از شنیدن صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان، نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر ورزش قانع نشد و سؤال از وزیر به رأی گذاشته شد که در نهایت نمایندگان با ۶۳ رأی موافق، ۱۴۶رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۲۶ آرای مأخوذه، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی