[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

منافع شخصی دلیل اصلی حضور در کافا؟! ، روزنامه شیراز نوین

شرکت تیم‌ ملی فوتبال ایران در مسابقات کافا که با حضور تیم‌هایی از آسیایی میانه برگزار می‌شود، انتقاد بسیاری از اهالی ورزش از فدراسیون و کادر فنی تیم ملی  را در پی داشته است. چراکه هم‌زمان با بازی ‌ای دیگر رقبای آسیایی با تیم‌های مطرح و نسبتاً پرقدرت دنیا، تیم‌ ملی ایران با بازیکنان اصلی خود باید مقابل تیم‌های درجه ۳ و ۴ آسیا قرار بگیرد! هرچند این دیدارها طبق پیش‌بینی با بردهایی آسان و پرگل همراه شد.
چندی پیش گزارشی در روزنامه گل منتشر شد که بسیار قابل‌تأمل بود؛ اینکه تیم‌ ملی چطور حاضر به شرکت در این تورنمنت  سطح پایین با بازیکنان اصلی شده است! تورنمنتی که روسیه علی‌رغم محرومیت فوتبال ملی و باشگاهی از قاره خود، باز هم حاضر به شرکت در آن نشد!
طبق ادعای این رسانه، حضور مهدی تاج در کنفدراسیون فوتبال آسیا و تلاش او برای بقا در پست نایب‌رئیسی این کنفدراسیون و همچنین تلاش برای به دست آوردن پستی کلیدی در هیئت‌رئیسه ((کافا)) که همراه با دستمزدی سالانه حدود ۲۰۰ هزار دلار(حدود ۱۰‌میلیارد تومان) می‌باشد، از انگیزه‌ها و دلایل اصرار فدراسیون برای شرکت در این‌ مسابقات است! اتفاقی که ممکن است با خروج ایران از مسابقات غرب آسیا هم همراه باشد که در این صورت، می‌توان از آن به‌عنوان یک ضرر ملی در فوتبال ایران یاد کرد!
این رسانه همچنین مدعی شده که بازگشت فوتبال ایران به این منطقه در آینده، ساده نخواهد بود و احتمالاً تیم‌های فوتبال ایران با تصمیم مهدی تاج باید از این‌ پس در مسابقاتی با حضور تیم‌های میانه آسیا خود را برای حضور در تورنمت‌های مهم آماده کنند! اما خارج از ادعای مطرح‌شده که حتماً با منابع اطلاعاتی خود چنین ادعایی را علیه فدراسیون فوتبال ایران منتشر کرده است، به نظر می‌رسد کادر فنی ایرانی تیم ملی هم بی‌میل به شرکت در این مسابقات نبوده است و حتی با حضور پرقدرت و با دعوت از بازیکنان اصلی و بزرگ تیم ملی که چندی پیش در جام جهانی مقابل تیم‌های مدعی و بزرگی مثل انگلیس، ولز و آمریکا قرار گرفته بودند، جواب منتقدان خود را با قهرمانی در این مسابقات، به شکلی پر قدرت و با دست پر بدهد! حال سؤال اینجاست که با توجه به میانگین سنی بازیکنان اصلی تیم ملی که شاید جام ملت‌های آسیا و همچنین جام جهانی ۲۰۲۶ برای اکثر آنها آخرین تورنمت مهم  باشد، چرا باز فرصتی به بازیکنان جوان و آینده‌دار داده نشد که بتوانند از همین ‌مسابقات کوچکتر به تیم ‌ملی برسند و کسب تجربه بکنند. باید منتظر ماند و دید که این مسابقات چقدر توانسته در کیفیت و سطح فنی تیم ملی در بازی های بزرگتر و سخت تر تاثیر بگذارد و پاسخ مدیریت فدراسیون و کادرفنی تیم ملی به افکار عمومی، چه خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی