[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میدان‌داری اقتصاد کشاورزی ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز گفت: افزوده‌شدن 102 غرفه به میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز، گسترش فعالیت صنفی است و پیامدهای مطلوب در حوزه اقتصادی و اشتغال در پی دارد.
در حالی که اشتغال و اقتصاد به‌عنوان نبض تپنده شهرها نقش حیاتی دارد، توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز با افزوده‌شدن 102 غرفه و با حمایت و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز، موجب می‌شود تا زمینه ایجاد بیش از 8هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شیراز فراهم شود.
علی‌اصغر اجلالی‌پور، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز در گفت‌وگو با شیرازنوین، با ابراز خرسندی از کلنگ‌زنی طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز گفت: در حال حاضر در این میدان 148 غرفه داریم که با این طرح توسعه که از پروژه‌های جهش عمرانی در شیراز نیز محسوب می‌شود، 102 غرفه به آن افزوده خواهد شد.
وی این اقدام را در اشتغال‌زایی مؤثر دانست و عنوان کرد: استان پهناور فارس، قطب کشاورزی و باغداری به شمار می‌رود و می‌طلبید که شاهد توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار در شیراز باشیم. لازم به ذکر است که هر غرفه در این میدان به‌طور مستقیم حدود 20 شغل و به‌صورت غیرمستقیم 50 تا 80 شغل ایجاد می‌کند که این مشاغل توسط غرفه‌داران و بدون دریافت وجه یا وامی ایجاد می‌شوند که در اقتصاد استان نقش اثربخشی دارد.
اجلالی‌پور ادامه داد: میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز به شهرهایی همچون یزد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، همدان، کرمانشاه و مشهد، بار می‌فرستند و این شهرها در استان‌های هم‌جوار و دوردست از شیراز در زمینه میوه و تره‌بار 
تغذیه می‌شوند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز چه نقشی در کاهش قیمت میوه و تره‌بار در بازار دارد هم گفت: افزایش شمار غرفه‌های این میدان موجب افزایش عرضه می‌شود و زمانی که عرضه زیاد باشد، به تقاضای بازار پاسخ خوبی داده می‌شود و مصرف‌کنندگان به‌آسانی اقلام موردنیاز خود را تهیه می‌کنند و همین عرضه بیشتر سبب می‌شود که شاهد تعدیل قیمت اقلام نیز باشیم. 
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز همچنین تصریح کرد: زمانی که شمار غرفه‌ها افزایش یابد، امکان ورود بار بیشتری به میدان میوه و تره‌بار فراهم می‌شود که خود در تعدیل قیمت‌ها نقش بسزایی خواهد داشت. وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مدیریت شهری شیراز در خصوص حمایت از توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز، اظهار کرد: افزوده‌شدن تعداد 102 غرفه به این میدان مرکزی میوه و تره‌بار در شیراز، به معنای گسترش فعالیت صنفی است و پیامدهای مطلوبی در حوزه اقتصادی و اشتغال در پی دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی