[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ورود صنعت به ورزش راهکار احیای ورزش کم‌رمق فارس است ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در جمع پیشکسوتان ورزش فارس گفت: استان فارس با ۴۲ معدن‌، صنایع بزرگ پتروشیمی، ذوب‌آهن، آلومینیوم و ... هیچ‌کدام ورودی، نقش و تعهدی به ورزش ندارند و ورود صنعت به ورزش، راهکار احیای ورزش کم‌رمق فارس است.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، دکتر محمدمهدی سرفراز شکوهی در جمع پیشکسوتان ورزش استان گفت: ورزش استان، قصه پر غصه‌ای است و در ۱۰ سال گذشته ۶ مدیر بر مسند ورزش و جوانان فارس نشسته‌اند و این تغییر و تحولات نشان می‌دهد هیچ برنامه بلندمدت و راهبردی در ورزش استان دیده نشده است.
وی ادامه داد: ورزش فارس با وجود همه پتانسیل‌ها و ۳۸۰ هزار ورزشکار و رتبه سوم کشور در این حوزه در رقابت با استان‌های سطح اول کشور عقب افتاده و در رقابت با استان‌های گروه دوم کشور است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس بیان داشت: در بحث نیروی انسانی با توجه به بازنشست شدن تعداد زیادی از کارکنان خُبره این اداره کل نیروی ما‌به‌ازا آن وارد به سیستم نشده است و این نیز یکی از مشکلات است.
پروژه های نیمه‌تمام ورزشی دیگر موضوع مطرح‌شده توسط سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس بود و اظهار داشت: ۴۶۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام اعم از زمین چمن، سالن، خوابگاه، استخر، زورخانه و ... در سطح استان وجود دارد و تا امروز بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بابت راه‌اندازی و اتمام پروژه‌های ورزشی نیاز داریم تا با تسویه این میزان، تازه به نقطه صفر برسیم.
سرفراز شکوهی ورود صنعت به ورزش را راهکار جان دادن به ورزش کم‌جان و رمق فارس دانست و گفت: استان فارس با ۴۲ معدن، صنایع بزرگ پتروشیمی، ذوب آهن ، آلومینیوم و ... هیچ‌کدام ورودی به ورزش ندارند و صنعت در این استان هیچ نقش و تعهدی به ورزش ندارد.
احیای شورای ورزش با همت و درایتی که در مجموعه مدیریت ارشد استان و استاندار محترم وجود دارد از دیگر نکات مورد اشاره وی بود و تأکید کرد: با احیای این شورا می‌توان تکلیف صنعت و ورزش مشخص و این ارتباط به مانند دیگر استان‌ها برقرار شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در پایان گفت: بیاییم مودت و برادری را جایگزین حب و بغض‌ها کنیم و دست در دست هم برای اعتلای ورزش استان تلاش کنیم .
در ادامه پیشکسوتان ورزش فارس به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و راهکارهای خود در خصوص ورزش فارس پرداختند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی