[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

نکو به رؤیایش رسید، روزنامه شیراز نوین

پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام سرمربی جدید استقلال انتخاب و معرفی شد.
به گزارش فوتبال 360، استقلال روز دهم خردادماه در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس شکست خورد و این شکست نقطه تغییر و تحولات در کادرفنی استقلال بود. در شرایطی که تا پیش از این مسابقه، ریکاردو سا پینتو تحت حمایت مدیران باشگاه استقلال قرار داشت، اما بعد از ناکامی در قهرمانی در جام حذفی، سا پینتو دیگر مورد حمایت مسئولان استقلال نبود و بعد از پایان دیدار با پرسپولیس، حجت کریمی به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال صحبت‌های مبهمی را درباره آینده کاری سا پینتو مطرح کرد.
سا پینتو با توجه به اختلافاتی که با مدیران باشگاه استقلال داشت، در نهایت قراردادش تمدید نشد و این سرمربی پرتغالی راهی لیگ قبرس شد تا هدایت آپوئل نیکوزیا قبرس را برعهده بگیرد. از هفدهم خردادماه که فرآیند قطعی همکاری با سا پینتو رسمی شد و باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای این مسئله را رسانه‌ای کرد، مدیران باشگاه تلاش خود را برای انتخاب جانشین ریکاردو سا پینتو آغاز کردند و در شرایطی که گفته می‌شد قرار است کریمی برای انجام مذاکره عازم امارات شود، اما او در تهران ماند و مذاکرات را پیش برد.
خوان رامون لوپز کارو در کنار جواد نکونام، محمد ربیعی، علی‌رضا منصوریان و ساکت الهامی، گزینه‌های هدایت استقلال بودند. لوپز با سابقه حضور در تیم‌هایی مانند رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به تهران سفر کرد و در جلسه‌ای با حجت کریمی حضور یافت و حتی بازدیدی از امکانات باشگاه استقلال هم داشت و در اتفاقی عجیب در ساختمان باشگاه استقلال نشست خبری هم برگزاری کرد، اما در نهایت امکانات آبی‌ها مورد رضایت سرمربی کهنه‌کار اسپانیایی نبود و لوپز بدون توافق با استقلالی‌ها، ایران را ترک کرد.
مدیران باشگاه استقلال بعد از ناکامی در جذب گزینه خارجی، مذاکرات را با چهره‌های داخلی آغاز کردند و در شرایطی که به سرعت نام الهامی و منصوریان از بین گزینه‌ها حذف شد از جواد نکونام و محمد ربیعی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال یاد شد و در شرایطی که در کمیته فنی باشگاه استقلال در زمینه انتخاب سرمربی اختلاف نظر وجود داشت، سرانجام نکونام به‌عنوان گزینه نخست انتخاب شد و مدیران باشگاه مذاکرات با نکونام را آغاز کردند.
جواد نکونام در روزهای گذشته در خارج از ساختمان باشگاه استقلال دیداری با مدیران باشگاه داشت و توافقات با او انجام شد. با این‌حال در شرایطی که توافقات با نکونام انجام شده بود، استقلالی‌ها با معضلی به نام عدم صدور مجوز مربیگری جواد نکونام مواجه شدند و در روزهای گذشته همه تلاش مدیران باشگاه برای دریافت مجوز سرمربیگری نکونام بود.
استقلالی‌ها که امیدوار بودند این مجوز صادر شود، سرانجام امروز توانستند با مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان به توافق برسند و با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان، مشکلات بر سر راه انتخاب جواد نکونام برای رسیدن به نیمکت استقلال حل‌وفصل شد و مجوز کار این سرمربی باتجربه در لیگ برتر فوتبال ایران صادر شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی