[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سرمایه گذاری در قرارگاه سازندگی، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، نهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به همت شهرداری برگزار شد. آیین کلنگ‌زنی پل شهدای مهدی‌آباد و طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره بار، ظهر سه‌شنبه ۳۰ خردادماه با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شماری از مسئولان با همراهی اصحاب رسانه در محل پروژه‌ها برگزار شد.
 جهش عمرانی تداوم دارد
شهردار شیراز از تداوم جهش‌های عمرانی در پهنه کلان‌شهر شیراز خبر داد. محمدحسن اسدی در نهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی این مرحله گفت: در ادامه فعالیت‌های عمرانی و پیرو قولی که پیش از این به مردم داده بودیم که هر ماه شاهد یک مرحله از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در قالب طرح جهش عمرانی باشیم، امروز هم در آخرین روزهای بهار شاهد نهمین مرحله جهش عمرانی شهر هستیم. وی تصریح کرد: از بودجه ۲۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی امسال شهرداری، ۸۰ درصد آن سهم حوزه عمرانی است که برای تأمین این بودجه و رفع نیازهای شهر، مدیران و خانواده ۱۳هزار نفری شهرداری باید به صورت شبانه‌روزی تلاش کنند تا پروژه‌هایی که در بودجه دیده شده را به سرانجام برسانیم. وی که در کلنگ‌زنی پل مهدی‌آباد سخن می‌گفت با اشاره به حجم بالای کارهای عمرانی شهرداری اظهار داشت: امسال ما اجرای چند هزار پروژه عمرانی را در دستور کار داریم که کارهای عمرانی شیرین، پر حلاوت و البته مشکل است. اسدی گفت: این پل به صورت روگذر از فراز رودخانه چنار راهدار عبور و قسمت شمالی و جنوبی شهرک را به هم متصل می‌کند و حمایت  و تلاش شهرداری کمک می‌کند که این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به پایان برسند.
 قدردان شیراز باشیم
شهردار کلان‌شهر شیراز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه توسعه میدان میوه و تره بار مرکزی شیراز هم گفت: شاید بسیاری از ما که امروز در شیراز هستیم به اهمیت سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر ی که بزرگانی چون حافظ، سعدی، ملاصدرا و بسیاری دیگر از مشاهیر در آن می‌زیستند آنچنان که شایسته است اشراف نداریم و این در حالی است که ما ادامه‌دهنده راه این بزرگان باید باشیم. وی اظهار داشت: هفته گذشته در انجمن کلان‌شهرهای جهان در بلژیک حضور داشتیم و دیدارهای مختلفی با بسیاری از شهرداران کلان‌شهرها و سفیران ایران در بلژیک و مجارستان انجام شد که تمامی آنها بر ظرفیت‌های بی‌همتای شیراز تأکید داشته و غبطه چنین موهبت بزرگی را می‌خوردند. شهردار کلان‌شهر شیراز ادامه داد: امروز در مرحله نهم جهش عمرانی تعداد ۱۶پروژه با ارزش ۳۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد که جا دارد از سرمایه‌گذاری، سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مناطق ۲،۷و۵، شورای اسلامی شهر شیراز، پلیس راهور و معاونان و برخی رؤسای سازمان‌های شهرداری که در این زمینه با ما همکاری داشتند تقدیر کنم. اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس ماده ۵۵ قانون، ایجاد میدان میوه و تره بار جزو وظایف اصلی شهرداری است و به همین دلیل یکی از وظایف اصلی شهرداری مخصوصاً سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز این است که باید به صورت دائم این موضوع را در دستور کار داشته باشد؛ چراکه هیچکس نیست میوه و تره بار استفاده نکند و ایجاد این محل جزو نیاز روزمره مردم است و باید شرایطی فراهم شود تا میوه و سبزیجات مورد نیاز مردم  باکیفیت، سرعت و قیمت خوب به دست مردم برسد.
 فرش قرمز شهرداری برای سرمایه‌گذاران
وی افزود: میدان میوه و تره بار شیراز  بیش از بیست سال است که بهترین خدمات را به مردم شیراز، استان فارس و حتی استان‌های همجوار ارائه می‌دهد و تفاوت این پروژه این است که زمین و عوارض از شهرداری و ساخت با شریک سرمایه‌گذار است. او در ادامه با اشاره به این موضوع که کمتر از دو ماه قبل همایش سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از قراردادهایی که در این حوزه منعقد شد، مربوط به تکالیف سال قبل در ارتباط با توسعه میدان میوه و تره بار مرکزی شیراز بود و در آن  همایش۱۴هزار میلیارد تفاهم‌نامه بستیم. شهردار شیراز با اشاره به رویکرد مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در آینده رویکرد بهتری در حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و ان‌شاءالله همایش بعدی سرمایه‌گذاری را در یک کشور خارجی برگزار خواهیم کرد. اسدی با اشاره به این موضوع که در کنار بودجه ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، امسال ما یک تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومانی را پیش رو داریم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم در یکی‌دو سال آینده چهره محرومیت را از شهر بزداییم و یکی از موادی که در دستور کار ماست، آسفالت معابر کم‌عرض وخاکی است. این مقام ارشد شهرداری شیراز با اشاره به تورم افسارگسیخته هم گفت: امروز ببینید قیمت مصالح آسفالت و سیمان تا چه اندازه افزایش یافته است، اما شهرداری شب و روز نمی‌شناسد و با تمهیداتی که اندیشیده مشکل تأمین مصالح با لطف الهی و همت مدیران شهرداری تا حدود زیادی حل شده است. شهردار شیراز در بحش پایانی سخنانش تأکید کرد: ما برای پیشبرد کارها، مدل‌سازی می‌کنیم، امروزه شهرداری یک مکتب و مدل اقتصادی جدید تعریف کرده و در پرتو آن امیدواریم که خدمات بهتری را به شیراز ارائه دهیم.
 ارتقای کیفیت زندگی با پروژه‌های مشارکتی
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به واسطه اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری تأکید کرد. علی‌رضا اسکندری با اشاره به تلاش‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته موضوع قرارداد توسعه میدان اول میوه و تره بار شیراز در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت شهر آتیه که از شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها و وابسته به بانک شهر است، نهایی شد. وی افزود: این پروژه یکی از طرح‌های تکلیفی پانزده هزار میلیاردی سال گذشته بود که به یاری خداوند و همت مجوعه شهرداری و حمایت‌های شورای اسلامی شهر شیراز به نتیجه رسید. عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری آکواریوم شیراز چندی پیش کلنگ‌زنی شد، اظهار داشت: طرح توسعه میدان میوه و تره بار شیراز، دومین طرحی است که در این حوزه به بهره‌بردای خواهد رسید. 
او خواستار نگاه عمیق‌تر به پروژه‌های زیرساختی شد و گفت: شاید این قبیل پروژه‌ها در نگاه اول جذابیتی برای شهروندان نداشته باشند، اما چنین پروژه‌هایی در نحوه توزیع و مدیریت میادین میوه و تره بار و محصولات کشاورزی نقش ارزنده‌ای داشته و دستاورد آن نصیب همه شهروندان و قشر کثیری از جامعه می‌شود. 
اسکندری تصریح کرد: از نقطه‌نظر اقتصادی، بهره‌برداری از این پروژه منافع مالی دوچندانی را برای شهرداری شیراز به ارمغان می‌آورد. ثروت ناشی از این فعالیت‌ها نقش مهمی در افزایش اعتبارات عمرانی و خدماتی شهرداری خواهد داشت تا در سال‌های آتی نیازی به مدیریت منابع غیرپایدار شهری نداشته باشیم. رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه توضیحاتی از این طرح گفت: زمینی در مجاورت میدان اول میوه و تره بار شیراز داشتیم که بدون استفاده رها شده بود. به همین دلیل این پتانسیل را با اجرای طرح مولدسازی به ظرفیت‌های میدان اول میوه و تر بار شیراز می‌افزاییم و در ارائه خدمات گام بلندی بر خواهیم داشت. وی با تأکید بر این موضوع که این نوع تفکر و نگرش باید در مجموعه شهرداری نهادینه شود، بیان داشت: از مجموعه پرتوان شهرداری شیراز انتظار می‌رود نسبت به اتمام و شروع مابقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اهتمام بیشتری داشته باشد و با توجه به مجموعه یک‌دستی که در شهرداری شیراز در حال فعالیت است، این امر دور از دهن نخواهد بود. اسکندری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون درآمد پایدار در رشد امکانات و سرمایه شهری گفت: در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به طرح‌های مولدسازی و افزایش سرمایه‌های بانک زمین شده است و انتظار می‌رود طرح توسعه میدان اول میوه و تره بار شیراز به زیرساخت‌های مشابه تعمیم یابد. عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان حمل‌و‌نقل بار شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به پروژ‌ه‌های پنج‌گانه هدف گردشگری که در قالب سرمایه‌گذاری تدوین شده‌اند، افزود: به وساطه این طرح‌ها شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خواهیم بود.
 تسهیل ترافیکی و افزایش ایمنی
معاون معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در حاشیه کلنگ‌زنی پل شهدای مهدی آباد در انتهای بلوار طلاییه شرقی در شهرک مهدی‌آباد گفت: ساخت این پل در دستور کار سازمان عمران و حوزه معاونت عمرانی شهرداری است و  با بهره‌برداری از آن گام مؤثری در حوزه تسهیل ترافیکی و افزایش ایمنی بر می‌داریم.محمد امین با اشاره به اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی این پروژه افزود: در اینجا دو دستگاه پل به عرض ۲۱متر و طول ۴۳ متر و مساحت عرشه ۱۷۵۵مترمربع احداث می‌شود و در اجرای آن از سیستم سازه تارهای پیش‌ساخته بتن مسلح استفاده و در زیر سازه آن ۶۴ شمع داریم.
او خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم. همچنین معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: پروژه توسعه میدان میوه و تره بار در زمینی به مساحت 16 هکتار در مدت زمان 48 ماه به صورت سرمایه‌گذاری و مشارکتی اجرا می‌شود. حمیدرضا اسماعیلی با تقدیر از تمامی بخش‌هایی که در انعقاد این قرارداد همکاری و هم‌افزایی داشتند، اظهار داشت: بهره‌برداری در موعد مقرر یکی از اهداف مهم این طرح است. او با اشاره به جزئیاتی از این طرح گفت: در قالب طرح توسعه میدان میوه و تره بار شیراز، زیرساخت‌هایی نظیر محل استقرار پلیس، رستوران، کافی‌شاپ، مراکز بهداشتی و درمانی و دیگر پیش‌نیازهای مورد نیاز دیده شده است.
 افزایش غرفه‌های میدان میوه و تره بار
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که تدوین طرح توسعه را ضروری و تأثیرگذار ارزیابی کرد. علی‌اصغر اجلالی‌پور در این مراسم گفت: میدان میوه و تره بار شیراز پس از تهران به‌عنوان یکی از بزرگترین، پررونق‌ترین و فعال‌ترین میادین سطح کشور از نظر ورود و خروج بار است. روزانه بین 6 تا 7 هزار تُن از میدان میوه و تره بار شیراز وارد و خارج می‌شود که مصرف کلان‌شهر شیراز، استان فارس و سایر استان‌های همجوار و دوردست را پوشش می‌دهد. وی با تأکید بر این موضوع که طرح توسعه میدان میوه و تره بار شیراز در شرایط حاضر حیاتی و ضروری است، اظهار داشت: در ابتدای تأسیس این زیرساخت شهری گمان نمی‌رفت که تا مدت‌ها کلید زدن طرح توسعه برای میدان میوه و تره بار شیراز ضروری باشد، اما با گذشت بیش از دو دهه این نیاز زیرساختی بیشتر مشاهده شد که با نگاه مثبت مسئولان و به ویژه شهردار کلان‌شهر شیراز عملیاتی گردید. رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز با اشاره به این موضوع که در عرصه بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان نیازمند هم‌افزایی هستیم تأکید کرد: هم اکنون در میدان میوه و تره بار شیراز تعداد 148 غرفه موجود است که با افزایش 102 غرفه در قالب طرح توسعه تعداد کلی غرفه‌ها در میدان میوه و تره بار شیراز به عدد250 خواهد رسید. اجلالی‌پور در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: اخیراً برای نظم و سامان‌دهی میدان میوه و تره بار شیراز راهکارهایی از سوی استانداری و شهرداری شیراز اعمال شد که نقش مثبتی در برقراری نظم داشته است.
 آبادانی با تدبیر مشارکت
در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه همکاری مدیریت شهری در راستای اجرای این پروژه را راهگشا توصیف کرد. هومن مشعشعی با اعلام مشخصاتی از این طرح سرمایه‌گذاری افزود: این پروژه در فضایی به مساحت 32 هزار متر مربع احداث شده و تعداد 102 غرفه به مجموعه میدان میوه و تره بار شیراز اضافه خواهد کرد. او بیان داشت: با اجرای این پروژه شاهد جهش کمی و کیفی در میدان میوه و تره بار شیراز خواهیم بود و در نهایت شهروندان کلان‌شهر شیراز و اهالی استان از دستاوردهای آن بهره‌مند می‌شوند. 
وی با قدردانی از همکاری‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: با همکاری‌های مدیریت شهری امیدواریم این پروژه در مدت زمانی زودتر از برنامه زمان‌بندی و موعد تعیین‌شده به بهره‌بردرای برسد.
 جهش عمرانی در گام نهم
براساس این گزارش، گفتنی است در نهمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز  16 پروژه با اعتبار 32541 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح شد. پل شهدای مهدی‌آباد با اعتبار 740 میلیارد ریال  شامل دو دستگاه پل دو دهانه‌ای بر روی رودخانه چنار راهدار با هدف اتصال شهرک‌های حجت‌آباد، سامان، مهدی‌آباد و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و پدافند غیرعامل کلنگ‌زنی شد. 
همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه میدان مرکزی میوه و تره بار با اعتبار 31454 میلیارد ریال آغاز شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی