[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یوگا موجب بهبود حالت خستگی مرتبط با سرطان می‌شود، روزنامه شیراز نوین

حقیقات جدید نشان می‌دهد که اشکال سبک‌تر فعالیت بدنی، مانند یوگا، ممکن است به کاهش خستگی و التهاب مرتبط با سرطان کمک کند.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، بازماندگان سرطان اغلب مشکلات سلامتی از جمله خستگی و التهاب طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند. تحقیقات جدید از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر نشان می‌دهد که یوگا به کاهش خستگی و التهاب در بازماندگان سرطان مسن کمک می‌کند. همچنین تحقیقات نشان داد که یک سبک زندگی بی‌تحرک در زمان تشخیص سرطان برای افراد مسن می‌تواند خطر مرگ و میر آنها را افزایش دهد. پس از اینکه فرد درمان سرطان را به پایان می‌رساند، گاهی اوقات همچنان مشکلات سلامتی خاصی را تجربه می‌کند که می‌تواند شامل خستگی، مشکلات شناختی، بیماری‌های قلبی عروقی و نگرانی‌های مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی باشد. همچنین برای بازماندگان سرطان، تجربه التهاب طولانی‌مدت از سرطان و درمان آن نیز معمول است. این التهاب با افزایش خطر عود سرطان در ارتباط است. اکنون، تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه روچستر نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند به کاهش خستگی و التهاب و بهبود کیفیت کلی زندگی برای بازماندگان سرطان مسن کمک کند. یوگا یک تمرین فیزیکی با سابقه بسیار طولانی است که ریشه در فرهنگ هند و هندوئیسم دارد. هزاران سال است که از آن به‌عنوان یک تمرین فیزیکی، معنوی و ذهنی استفاده می‌شود. یوگا شامل انواع حالت‌های فیزیکی، تمرین‌های تنفسی و مدیتیشن است که همگی از مبتدی تا پیچیده برای تمرین‌کنندگان پیشرفته را شامل می‌شود. محققان ۱۷۳ بازمانده سرطان با میانگین سنی ۶۷ سال را به طور متوسط در هفت جلسه یوگا یا یک دارونما آموزش بهداشت رفتاری شرکت دادند.
پس از تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند افرادی که در گروه یوگا بودند، بهبود قابل‌توجهی در خستگی و مؤلفه احساسی کیفیت زندگی خود در مقایسه با گروه دارونما گزارش کردند.
شرکت‌کنندگان در یوگا نیز بهبودهایی را در اجزای فیزیکی و عملکردی کیفیت زندگی خود گزارش کردند، اما در مورد گروه دارونما این‌طور نبود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی