[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کاش با کامران در فضای مجازی آشنا نشده بودم ... «کیس ویژه»، روزنامه شیراز نوین

کاش با کامران در فضای مجازی آشنا نشده بودم ...
«کیس ویژه»

 مشاور و  مددکار اجتماعی کلانتری 11 شهرستان سپیدان، زهرا رهبر  

ای کاش فریب حرف‌هایش را نمی‌خوردم، ای کاش این‌قدر ساده‌دل و زود باور نبودم، ای کاش قبل از هر اقدام و اعتمادی با یک نفر مشورت کرده بودم. این صحبت‌های خانم 21 ساله‌ای است که مادر دو فرزند می‌باشد و برای بازگشت از راه اشتباهی که انتخاب کرده، به مشاور کلانتری پناه برده است.
او می‌گوید: 16 سال بودم که به اجبار خانواده و با اشک و زاری روانه خانه بخت شدم، همسرم بسیار بداخلاق و تندزبان بود و از عاطفه و محبت بویی نبرده بود، فقط و فقط از ابزار زورگویی و کتک استفاده می‌کرد. از این وضعیت بسیار خسته و ناراحت بودم، تا اینکه 4 ماه قبل از طریق فضای مجازی با کامران آشنا شدم که بسیار خوش‌زبان و مهربان بود، آنقدر مهربان که جذب صحبت‌ها و محبت‌های کلامی او شدم و آنقدر از لحاظ روحی و عاطفی به وی وابسته شدم که هرگز به این مسئله که او قصد فریب مرا دارد، فکر نمی‌کردم. کامران هر روز به من زنگ می‌زد و مدام از طریق فضای مجازی با من در ارتباط بود، او به من ابراز علاقه می‌کرد و از دلتنگی‌ها و بی‌تابی و دوست داشتنش با من حرف می‌زد و با وعده و قول‌هایی که درباره خوشبخت کردن و زندگی پر از رفاه به من می‌داد، خام حرفهایش شدم و بدون توجه به فرزندان و همسرم، فقط و فقط به او فکر می‌کردم و دلم می‌خواست برای یک‌ بار هم که شده او را از نزدیک ببینم، دیگرحوصله انجام هیچ کاری نداشتم، نسبت به بچه‌هایم بی‌تفاوت شده بودم و جز کامران هیچ چیز دیگری را نمی‌دیدم. او هر روز عکس‌هایش را برایم می‌فرستاد و من مشتاق‌تر از قبل در آرزوی دیدنش زندگی را بر خود حرام کرده بودم.
بالاخره یک روز کامران با من تماس گرفت و آدرسش را برایم فرستاد و گفت که بی‌صبرانه منتظر دیدنم می‌باشد و من که برای چنین لحظه‌ای ثانیه‌شماری می‌کردم، بدون توجه به همسر و فرزندانم و بدون اینکه به کسی چیزی بگویم، با شور و اشتیاق به ترمینال رفتم و عازم شهر کامران شدم. زمانی که به مقصد مورد نظر رسیدم، هنگام مواجه شدن با او متوجه شدم که او شبیه حرف‌ها که نه، حتی شبیه عکس‌هایش هم نیست. پشیمان شده بودم، اما فکر کردم دیگر راه برگشتی برایم باقی نمانده و اگر بخواهم به سمت زندگی‌ام برگردم، همسرم مرا می‌کشد، مجبور شدم که با او همراه شوم تا ببینم دست تقدیر مرا به کجا می برد. بیست روز از این ماجرا گذشت و من از سر ناچاری با کامران زندگی می‌کردم؛ کامران آدم بسیار پرخاشگر و عصبی بود و مشکل اخلاقی زیادی داشت. در فضای مجازی با افراد زیادی در تماس بود و طعمه‌های خود را از طریق همین فضا شکار می‌کرد. کامران مرا مورد آزار و اذیت شدیدی قرار داده بود تا اینکه یک روز که در منزل نبود، با کمک یکی از همسایه‌ها خودم را به کلانتری رساندم تا به نقطه امنی پناه ببرم، شاید بتوانم راه چاره‌ای برای این همه حماقت پیدا کنم.
نظر مشاور:
زهرا رهبر، مشاور کلانتری سپیدان می‌گوید: ازدواج پیوند مهمی است که در زندگی انسان رخ می‌دهد و رابطه‌ای منحصر به فرد است که در صورت موفقیت، صمیمیت، امنیت و آرامش می‌تواند عامل مهمی در رشد فرد باشد. اهمیت نهاد خانواده در جامعه به اندازه‌ای است که سلامت و سعادت فرد و جامعه منوط به داشتن خانواده‌های سالم و بانشاط است و هرگونه آسیبی که متوجه این نهاد شود، مستقیم و غیرمستقیم تهدیدی است برای رشد و تعالی جامعه. طلاق عاطفی حالتی است که زوجین در کنار هم زندگی می‌کنند، ولی ارتباط کلامی و عاطفی بین آنها کمرنگ و یا وجود ندارد. موضوعی كه در روابط زوجين حائز اهميت است مسئله صرف زمان و انرژی لازم جهت حفظ و تداوم روابط است. بايد توجه  داشته باشيم حفظ و توجه به روابط عاطفی زوجين اولين اولويت در زندگی مشترک محسوب می‌شود.
این خانم به دلیل تنهایی و کمبود نیازهای عاطفی و خلأهای زندگی خود، سعی می‌کند تا این نیازها را برطرف کند. در فضای مجازی با پسری آشنا می‌شود و در یک تصمیم نابخردانه و تکانشی، خانه و خانواده‌اش را ترک می‌کند. می‌توان گفت عدم آگاهی او از یک‌سری مهارت‌های مهم زندگی از جمله؛ عدم خودآگاهی، عدم مهارت نه گفتن، عدم مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری و ...، سبب تصمیم‌های عجولانه در وی شده و نه تنها نتوانسته مشکل خود را حل کند، بلکه باعث به وجود آمدن مشکل بزرگتری شده است. لذا توجه به مداخله‌‌های اجتماعی در جامعه هدف، روابط سالم خانوادگی همچون پایبند بودن به اعتقادات دینی و باورهای مذهبی، رعایت اصول اخلاقی، داشتن سواد رسانه‌ای، توجه به همه‌ عوامل روانی و اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند باعث پیشگیری از این‌گونه آسیب‌ها می‌گردد.

مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس، واقع در پل حر، روبه‌روی کلانتری 11 زند، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه‌های روان‌شناسی، خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، اربیتی، ازدواج و ...  می‌باشد. تلفن پذیرش و نوبت‌دهی: 07132227006
همچنین سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و... می‌باشد. شهروندان عزيز می‌توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره‌گيری نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی