[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

توسعه فرهنگ دینی در مدارس، روزنامه شیراز نوین

چهارمین گردهمایی مدیران سمای استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر تحت‌عنوان طرح دهکده شایستگی به مدت دو روز به میزبانی مجموعه سما دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در این نشست دوروزه که با حضور معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، سیدمحمد بطحایی با تأکید بر اینکه مدارس ما باید به کار توسعه و گسترش مطالب دینی و اسلامی مشغول شوند، اظهار نمود: در تکنیک‌های مدیریتی که در اداره مدارس سما قابلیت استفاده دارد، با نگاه به زوایای مختلف و مکاتب مختلف مدیریتی می‌توان شیوه‌های اداره را برگزید. بطحایی شایستگی را دروازه ورود به یک سازمان پیشرفته دانست و بیان کرد: بدون وجود شایستگی، موفقیت یک سازمان در حد شعار باقی می‌ماند. معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: بین میزان شایستگی و موفقیت سازمان همبستگی مثبت و قوی وجود دارد و این در حالی است که بین شایستگی و اختیار باید تناظر برقرار شود. وی مقدمات رسیدن به شایستگی را داشتن دانش کافی بهره‌مندی از مهارت و توانایی و استطاعت جسمی دانست و گفت: بخش نخست شایستگی برای مدیر به دانش او بازمی‌گردد. بنابراین مدیران باید به علم و دانش کافی در امور مدیریت مسلح باشند. همچنین پس از دانش، مدیر می‌بایست مهارت کافی را داشته باشد تا بتواند دانش خود را به کار گیرد و سومین بخش از شایستگی، توانایی یا استطاعت جسمی است که تقویت مدیران در این زمینه یکی از نکات مهم و نکات قوت مدیریت مجموعه مدارس است. این مقام مسئول ایمان ارزش و باورها را همانند چتری بالای سر هر سه مؤلفه فوق دانست و افزود: وجود ایمان و باور برای ایجاد شایستگی توسعه آن نقش بی‌بدیل دارد. این همان چیزی است که موردانتظار ماست تا توسعه و گسترش مطالبه اعتقادی بر پایه باورهای دینی و اسلامی در مدارس تعمیم یابد.
در بخش دیگری از روز اول این کارگاه، شرکت‌کنندگان در فضای صمیمی به ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و مشکلات مجموعه مدارس سما پرداختند و معاون مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ گفتند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی