[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مقابله با گرمای هوا با مصرف خوراکی‌های آبرسان، روزنامه شیراز نوین

هیدراته‌ماندن می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، اما نوشیدن چندین لیوان آب در طول روز برای همه مناسب نیست.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان در حالی که مصرف مایعات مهم هستند، اما هیدراتاسیون فقط از طریق نوشیدن یک بطری آب حاصل نمی‌شود. در واقع، حداقل ۱۹ درصد از آب مصرفی یک بزرگسال معمولاً از غذاهای غنی از آب تأمین می‌شود.
«پنی کریس اترتون»، پروفسور علوم تغذیه دانشگاه ایوان پوگ در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می‌گوید: بسیاری از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی آب هستند، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات. خوردن این غذاها راهی برای کمک به حفظ وضعیت هیدراتاسیون خوب بدن است.
اگرچه آب کالری ندارد، اما نقش مهمی در حفظ سلامت افراد دارد؛ از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند، به دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند، مفاصل را روان می‌کند، از نخاع محافظت می‌کند، به حفظ دمای بدن در محدوده طبیعی کمک می‌کند، به مدیریت وزن بدن کمک می‌کند و در صورت جایگزینی با نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه یا چای سرد می‌تواند به کاهش کالری کمک کند.
آکادمی ملی پزشکی توصیه می‌کند که مردان روزانه ۱۳ لیوان آب و زنان ۹ لیوان آب مصرف کنند که در صورت بارداری یا شیردهی بیشتر است. کم آبی زمانی رخ می‌دهد که افراد به اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌کنند. علائم کم آبی ممکن است شامل خستگی، گیجی یا از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت و تغییرات خلقی مانند تحریک‌پذیری یا افسردگی باشد.
محققان تأکید می‌کنند به میوه‌ها و سبزیجاتی که حداقل ۸۵ درصد آب دارند، توجه کنید.
کریس اترتون گفت: خیار در صدر فهرست قرار دارد، با حدود ۹۵ درصد آب؛ همچنین کالری کمی دارند و در عین حال سرشار از فیبر و ویتامین K و A است.
او می‌گوید: نکته‌ای که در مورد میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد این است که آنها علاوه بر آب، مواد مغذی مهمی هم دارند.
گوجه فرنگی منبع خوب دیگری برای آبرسانی به همراه طالبی، گرمک و هندوانه است. همچنین کرفس، هلو، کدو سبز، تربچه و مارچوبه سرشار از آب هستند و کاهو نیز می‌تواند مقدار خوبی آب را تأمین کند.
کریس اترتون عنوان می‌کند: خوردن میان‌وعده میوه راه خوبی برای دریافت هیدراتاسیون اضافی مورد نیاز پس از ورزش یا سایر فعالیت‌هایی است که باعث تعریق زیاد می‌شود، اما نوشیدن آب را فراموش نکنید.
وی افزود: آنچه برای هیدراتاسیون خوب نیست، نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین از جمله بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی زا هستند. آنها می‌توانند کم‌آبی بدن را بدتر کنند و نوشیدنی‌های ورزشی اغلب حاوی قند زیادی هستند؛ آنها واقعاً منبع خوبی از مایعات برای هیدراته ماندن نیستند.
کریس اترتون تأکید کرد: اما به یاد داشته باشید که میوه‌ها و سبزیجات نمی‌توانند به طور کامل جایگزین مایعات روزانه شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی