[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیروزی در دقیقه ۹۷ شهرآورد دیزلی‌ها بر فراز ابرها، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
لیگ دسته سوم فوتبال کشور؛ شهرآوردی بین دو تیمی که یکی مدعی جدی صعود است و دیگری در هفته‌های اخیر، تلاش جانانه‌ای برای بقا آغاز کرده است.
شایان دیزل کوار با هدایت جوانی به نام فرزین زارع با کسب پیروزی‌های متوالی توانسته بود فاصله دورقمی امتیازاتش با سپاهان نوین را به حداقل برساند و پرسپولیس با سرمربیگری یک مربی باتجربه‌تر یعنی رشید طهماسبی، هفته گذشته در امیدیه شاهکار کرد و هم به خودش در مسیر بقا کمک کرد و هم نماینده کوار را به رتبه دوم جدول رساند.
اما پنجشنبه در زمین بعثت شیراز، در نبرد دو تیم اثری از دوستی و مسامحه دیده نمی‌شد؛ هر دو تیم از همان ابتدا مسلح به بازی آمدند و شاهد دیداری جذاب و پرتنش بودیم. جذاب نه به لحاظ فنی، بلکه به لحاظ مقاومت و تلاش تا آخرین دقیقه.
بازیکنان پرسپولیس شیراز: محمدجواد مرادی، عظیم غریب‌زاده محمودآبادی، حمید سفیدگری(کاپیتان)، محمد بمانی، سعید نامجو، احمدرضا جهانی دوقزلو، علی فتحیان، حمیدرضا هاشمی، علی یوسفی‌زاده، صادق نعمتی و شهاب فرهادی.
بازیکنان شایان دیزل کوار: حسین ملک علیایی، جواد نصیر، مجید بهروز برشنه، حسین جعفری، حیدر حیدری، علی حسامی، سعید مرتضوی، وحید شاکر، سیامک کشاورز، پوریا خضری و حسین افراسیابی.
بازی تا دقیقه 20 بدون خلق هیچ حمله مؤثری از سوی دو تیم دنبال می‌شد تا اینکه شهاب فرهادی در محوطه جریمه شایان دیزل سرنگون شد، اما داور به او کارت زرد نشان داد. 
پنج دقیقه بعد، این‌بار حمله شهاب فرهادی مؤثر واقع شد؛ او از توپی که پشت مدافعان برایش ارسال شده بود و همچنین از خروج نامطمئن آرش ملک نهایت استفاده را برد و دروازه کواری‌ها را فرو ریخت.
در دقیقه 33 باز هم شهاب فرهادی در متن حمله قرار گرفت و این‌بار پاسی دیگر پشت مدافعان، او را در موقعیتی به مراتب بهتر از قبل قرار داد، اما ضربه ضعیف او را ملک به راحتی دریافت کرد.
در دقایق پایانی نیمه بود که شایان دیزل، کم‌کم نبض بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه 44 روی کرنر خطرناکی که توسط بازیکن این تیم ارسال شد، نزدیک بود سعید نامجو، مدافع پرسپولیس دروازه خودی را باز کند.
اما در مجموع این شاگردان طهماسبی بودند که برتری نسبی بر حریف خود داشتند و پیروز به رختکن رفتند.
اما شرایط در نیمه دوم کاملاً متفاوت بود؛ در حالی که جو جالبی روی سکوها وجود نداشت و برخی تماشاگران بدون هیچ دلیل خاصی به دنبال ایجاد تشنج و درگیری بودند، فرزین زارع دست به یک تعویض زد و علی‌محمد چراغی، مهاجم با تجربه خود را پیش از سوت شروع نیمه دوم وارد زمین کرد.
چراغی به خوبی جواب این اعتماد را داد و در دقیقه 50 گل تساوی را به ثمر رساند.
پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند روی خطایی که منجر به گل شد؛ داور اعلام کرده که با سوت او باید بازی به جریان بیفتد، اما کواری‌ها بدون توجه به این مسئله بازی را آغاز کرده‌اند و داور هم بی‌تفاوت از این موضوع عبور کرده است. همین اعتراضات باعث وقفه‌ای 9 دقیقه‌ای در بازی شد!
با به جریان افتادن مسابقه، باز هم این کواری‌ها بودند که بهتر کار می‌کردند و چراغی در دقیقه 65 می‌توانست با ضربه سر، گل دیگری را به ثمر برساند، اما محمدجواد مرادی، دروازه‌بان سابق تیم برق شیراز، توپ را به خوبی مهار کرد.
پرسپولیس این شانس را داشت که در دقیقه 70 گل طلایی و سه امتیازی این مسابقه را به ثمر برساند. فرار عالی عارف حیدری، بازیکن تعویضی رشید طهماسبی، با پاس عالی‌تر او رو به بیرون همراه شد، اما شهاب فرهادی به شکل عجیبی این موقعیت را هم از دست داد و توپ را به بیرون زد.
در دقیقه 79 هم حمید سفیدگری، مدافع و کاپیتان باتجربه پرسپولیس از فاصله 40 متری اقدام به شوت‌زنی کرد که ملک به راحتی این ضربه را مهار کرد.
با رسیدن به دقیقه 90 داور چهارم مسابقه 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که با توجه به اتفاقات رخ‌داده در نیمه دوم، کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید. دو تیم با وجود کم رمق بودن اما به تساوی راضی نبودند.
در سومین دقیقه وقت‌های تلف‌شده، صادق نعمتی مدافع راست تیم پرسپولیس به خطای انجام‌شده توسط بازیکن کوار اعتراض کرد؛ لحن او به شکلی بود که داور تصمیم گرفت او را با کارت قرمز مستقیم از زمین خارج کند و دقایقی بعد، سرنوشت بازی به واسطه همین اتفاق، تغییر کرد.
در دقیقه 97 در یک ضدحمله، علی‌محمد چراغی با زدن ضربه‌ای به زیر توپ، جناح بازی را از سمت راست زمین شایان دیزل به سمت راست یک‌سوم دفاعی پرسپولیس منتقل کرد. 
توپ به مرتضی سنجانکی، مهاجم نام‌آشنا، ریزنقش و تازه به میدان‌آمده شایان دیزل رسید و او پس از یک حرکت به محوطه با پاس خود، یاشار روشن‌قیاسی را در دهانه دروازه صاحب موقعیت گل کرد؛ او هم به راحتی توپ را وارد دروازه کرد تا نیمی از سکوهای استادیوم کوچک شیراز، غرق در شادی شود. 
ارزش این گل ثانیه آخری، به اندازه‌ای بود که توانست شایان دیزل را به صدر جدول گروه خود در لیگ دسته دوم برساند، چون در دیدار هم‌زمان، سپاهان ب اصفهان صدرنشین در مقابل رقیب خود تن به شکست داده بود. بدین ترتیب غروب پنجشنبه با جشن کواری‌ها در شیراز همراه بود. شایان دیزل با 22 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان ب، صدرنشین گروه سوم شد. حفظ همین رتبه در شش هفته آینده، می‌تواند کوار را صاحب افتخاری تاریخی کند و این شهر را به سطح سوم فوتبال کشور برساند!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی