[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

تولید در بیراهه دلالی ، روزنامه شیراز نوین


معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از بورس کالا تهیه می‌کنند، اگر به‌جای استفاده از مواداولیه در خط تولید، آن را به شکل خام در بازار آزاد عرضه کنند، با برخورد قانونی و شدید دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی مواجه خواهند شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، مهدی حسنی گفت: «تیشو» ماده اولیه تولید دستمال کاغذی و پوشک است که با هدف عرضه شفاف‌تر و دردسترس‌تربودن این کالا از سال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های صادره سازمان حمایت تولیدکنندگان داخلی تیشو مکلف به عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند و تولیدکنندگان دستمال کاغذی و پوشک بخشی از مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس تهیه می‌کنند.
او با بیان اینکه اختلاف قیمت تیشو در بورس و بازار آزاد سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان به‌جای استفاده مواد اولیه در خط تولید به عرضه خام این محصول در بازار آزاد بپردازند، ادامه داد: این موضوع سبب شد تا طرح نظارتی ویژه‌ای برای نظارت بر عملکرد خریداران این محصول از بورس طراحی و اجرا شود که بر اساس بازرسی‌هایی که تاکنون انجام شده، مشخص شد یکی از واحدهای تولیدی استان با استفاده از پروانه بهره‌برداری و کد بورس به خرید تیشو از بورس کالا اقدام می‌کند.
به گفته حسنی، بازرسان با مراجعه به این واحد و بررسی مستندات مربوط به خرید ماده اولیه و تولید محصول، متوجه شدند این واحد به‌جای استفاده تیشوی خریداری‌شده در خط تولید، به فروش آن در بازار آزاد اقدام 
کرده است.
معاون بازرسی سازمان صمت اظهار داشت: در این بررسی‌ها مشخص شد این واحد حتی نسبت به ثبت اطلاعات خرید و فروش ماده اولیه تیشو به کارخانه نپرداخته که این خود تخلفی دیگر است.
حسنی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از بورس کالا مشخص شد این واحد به خرید ۴۶هزار کیلوگرم ماده اولیه تولید دستمال کاغذی (تیشو) اقدام کرده و آن را به یکی از واحدهای تولیدی در خارج استان فروخته است که این خود تخلف عرضه خارج از شبکه است.
به گفته وی، پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه برای این واحد به ارزش بیش از ۱۹میلیارد و ۲۷۸میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
او با تأکید بر اینکه اجرای این طرح همچنان ادامه دارد، به تمامی خریداران مواد اولیه اعم از ماده اولیه پتروشیمی، تیشو و محصولات قابل‌عرضه در بورس کالا، گوشزد کرد که هرگونه خرید، فروش، واگذاری و جایگزینی محصولات خریداری‌شده از بورس، در بازار، سایت‌های اینترنتی، فضای مجازی و همچنین حمل مواد اولیه خریداری‌شده به محلی غیر از نشانی مندرج در پروانه بهره‌برداری ممنوع است و با متخلفان طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی سازمان صمت فارس خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و انبارداران کالا مکلف به اظهار اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا در سامانه جامع تجارت به‌طور شفاف هستند و چنانچه از این امر تخلف کنند، پرونده تخلف احتکار برای آنان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی