[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رویدادهای فرهنگی مهندسی شود ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در هنگام برپایی انتخابات وجود قهر و صلح‌ها وجود دارد که به فرمایش رهبر معظم انقلاب با مقداری اغماض و صمیمیت می‌توان آن را مدیریت کرد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، نماینده ولی فقیه فارس در شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: رویدادهای فرهنگی که از سوی دستگاه‌های مختلف فارس برگزار می‌شود باید نسبت روشنی با نقشه مهندسی فرهنگی این استان داشته باشند. آیت‌الله لطف‌الله دژکام، ضمن تبریک دهه ولایت افزود: نباید رویدادی در این استان برگزار شود مگر اینکه به روشنی مشخص باشد که در راستای تحقق کدام مؤلفه و هدف نقشه مهندسی فارس است. وی ادامه داد: استان فارس برای حکمرانی صحیح فرهنگی دارای یک سند بالادستی با عنوان نقشه مهندسی فرهنگی است که به‌عنوان نخستین برش استانی از سوی رئیس جمهور رونمایی شد و باید همه فعالیت‌های فرهنگی در راستای تحقق اهداف این سندهماهنگ شود. امام جمعه شیراز با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۲ سال از تصویب این سند بالادستی می‌گذرد از مدیران همه دستگاه‌های فرهنگی خواست تا کمک‌کننده هرچه زودتر نقاط توقف در عملیاتی شدن این سند مشخص و حل شود.
وی اضافه کرد: اگر توین نقشه مهندسی فرهنگی فارس به‌عنوان الگوی ملی مطرح شده باید حکمرانی خود در این عرصه را نیز ارتقا دهیم.
دژکام با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص ساخت و حفاظت از هویت ایرانی اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی فارس در راستای تحقق این هدف متعالی طراحی شده و باید اقدامات فرهنگی نیز در همین راستا تعریف شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حکمرانی فرهنگی یکی از وظایف حاکمیت و نظام اسلامی است و باید اقدامات مردمی را از اقدامات مدیریتی این حوزه تفکیک کرد.
وی افزود: با وجود اینکه هر یک از مردم وظایف فردی به عهده دارد اما مدیران مربوطه باید وظایف خود را در راستای حکمرانی فرهنگی به درستی انجام دهند.
دژکام اضافه کرد: مردم ایران با اقدام فرهنگی خود انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و امروز باید فعالیت‌های مردمی را با مدیریت صحیح فرهنگی همراه کرد تا جهان متحول شود.
وی با اذعان به اینکه اکنون برخی از مدیران فارس با چندی از کلان برنامه‌های فرهنگی استان آشنا نیستند، پیشنهاد داد: باید کارگاه‌های آموزشی برای آنها و کارشناسان دستگاه‌های مختلف برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی زندگی همراه با نشاط، امید و ایمان است و هیچ مفهومی امیدبخش‌تر از اعتقاد به منجی نیست.
دژکام ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی جهان باید برای ظهور منجی آماده شود و هرچه این اعتقاد و فرهنگ تقویت شود برای امیدبخشی در داخل کشور و عرصه جهانی مفید فایده خواهد بود.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: در برپایی رویدادهای فرهنگی مبتلای به اسراف در مصرف انرژی هستیم که این مغایر با سبک زندگی اسلامی است و باید اصلاح شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: در هنگام برپایی انتخابات وجود قهر و صلح‌ها وجود دارد که به فرمایش رهبر معظم انقلاب با مقداری اغماض و صمیمیت می‌توان آن را مدیریت کرد.
دژکام بیان کرد: در این مسیر مدیران فرهنگی باید برای حفظ انسجام اجتماعی تلاش کنند.
وی با تأکید بر تجهیز سیستم صوتی متناسب با فضای باز برای برپایی رویدادهای فرهنگی فارس افزود: در فضاسازی شهری باید به نقاطی از شهر پرداخته شود که تابلو شهر هستند و جلوه ویژه‌ای دارند و در این راستا تلوزیون شهری شهرداری نیز باید فعال شود.
وی بیان کرد: باید چند شخصیت مردمی در ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی حضور یابند تا بُعد مردمی فعالیت‌های فرهنگی نادیده گرفته نشود و این ظرفیت بتواند گروه‌های مردمی را پای کار بیاورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی