[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مشترکان صنعتی پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند، روزنامه شیراز نوین

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: عبور از ایام اوج مصرف برق در فصل تابستان سال جاری با مدیریت مصرف از سوی تمام مشترکان ازجمله مشترکان صنعتی استان ممکن خواهد بود.
محمدحسین زارعی، ضمن تقدیر از همراهی مشترکان صنعتی این استان در عبور موفق از پیک بار تابستان سال 1401 اظهار داشت: سال گذشته 1532 مشترک صنعتی با شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همکاری و تعامل داشتند که نتیجه این همکاری، صرفه‌جویی 40مگاواتی برق را به‌دنبال داشت.
وی تعداد مشترکان صنعتی استان را حدود 6400 مشترک اعلام کرد و افزود: این گروه از مشترکان در حدود 10 درصد برق مصرفی استان را شامل می‌شوند.
این مقام مسئول، تعامل و همکاری بین شرکت توزیع برق و صاحبان صنایع برای تأمین برق مطمئن و پایدار در تابستان سال جاری را ضروری دانست و گفت: در سال 1401 در قالب طرح‌های تشویقی بیش از 99میلیارد ریال پاداش به مشترکان صنعتی در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس پرداخت شد که در سال جاری نیز صاحبان صنایع می‌توانند با مشارکت در طرح‌های مدیریت بار از پاداش‌های ریالی پیش‌بینی‌شده بهره‌مند گردند.
زارعی در تشریح نحوه همکاری و بهره‌مندی صنایع استان از پاداش همکاری بیان داشت: مشترکان صنعتی در بازه زمانی 16 خرداد لغایت 15 شهریور با تعطیلی صرفاً یک شیفت کاری، از ساعت 11 لغایت 23 در یکی از روزهای کاری هفته و قطع کامل مصرف خود، در طرح مدیریت بار برنامه‌ریزی‌شده صنایع شرکت خواهند نمود.
وی یادآور شد: مشترکان واحدهای صنعتی علاوه بر طرح فوق، در صورت تمایل می‌توانند در سایر روزها نیز در طرح‌های دیگر از جمله کاهش بار برنامه‌ریزی‌شده در ساعات اوج بار شبکه (ساعات 11 الی 23)، انجام تعمیرات و تعطیلات سالانه در بازه زمانی 16 خرداد لغایت 15 شهریور شرکت نمایند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاموش‌کردن ماشین‌آلات در زمان‌های استراحت پرسنل، تعویض شیفت‌های کاری در ساعات اوج مصرف برق به شیفت‌های شب (ساعت 24:00 الی 05:00) و صبح (ساعت 05:00 الی 11:00) و خاموش‌کردن برخی از دستگاه‌های پرمصرف در ساعت اوج مصرف را ازجمله راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق در صنایع عنوان کرد که می‌توان با به‌کارگیری آن‌ها تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به‌ویژه در روز‌های اوج مصرف در تابستان صرفه‌جویی به عمل آورد.
زارعی همچنین در خصوص ضرورت استفاده از مولدهای خودتأمین گفت: ادارات، صنایع و سازمان‌های دارای مولد خودتأمین، از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه ملزم به استفاده از ظرفیت کامل مولد خود و تولید برق از ساعت 12 الی 18 بوده و جایگاه‌های سوخت CNG نیز از ابتدای تیر تا انتهای مردادماه، حداقل 2 ساعت در روز ملزم به کاهش مصرف برق خود (حداقل به میزان 50 درصد نسبت به متوسط دیماند مصرفی) هستند. 
وی در خاتمه ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و لزوم رعایت مدیریت بهینه مصرف انرژی، از کلیه مشترکان برق در استان تقاضا می‌شود با رعایت راهکارهای ساده اما بسیار مؤثر مدیریت مصرف، صنعت برق را در تأمین برق پایدار و گذر موفق از پیک بار تابستان یاری رسانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی