[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کارت‌های سوخت جمع‌آوری نشده‌اند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
 shomalianm@gmail.com 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: هر کارت سوخت آزاد در روز 255 مرتبه امکان استفاده دارد و از خودروهای دولتی تقاضا داریم تا حد امکان از کارت سوخت خودروی خود استفاده کنند تا هم‌استانی‌ها دچار محدودیت نشوند.
یکی از مشکلاتی که برای افرادی که اقدام به خرید موتورسیکلت و خودرو کرده‌اند و هنوز کارت سوخت آنها نیامده، این است که در جایگاه‌های سوخت کارت سوخت آزاد برای استفاده آنها تا زمانی که کارت سوختشان بیاید، در دسترس نیست. شیرازنوین این موضوع را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس پیگیری کرده است که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:
اسدالله طاهری حسینخانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص اینکه چرا کارت سوخت‌های آزاد از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری شده است، می‌گوید: کارت‌های سوخت آزاد جمع‌آوری نشده‌اند، بلکه سامان‌دهی شده‌اند. قبلاً به‌ازای هر تلمبه بنزین در جایگاه، یک کارت سوخت آزاد وجود داشت، اما اکنون به ازای هر 2 تلمبه یک کارت سوخت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه می‌دهد: از اسفندماه سال گذشته به بعد مرتباً اعلام کرده بودیم که هر فردی از کارت سوخت خودش استفاده کند که در آن سهمیه یارانه‌ای بنزین وجود دارد و مازاد بر این سهمیه هم 150 لیتر بنزین 3هزار تومنی برای هر فرد در کارت سوختش شارژ می‌شود. طاهری حسینخانی همچنین با اعلام اینکه اگر در جایگاهی کارت سوخت آزاد کلاً وجود نداشته باشد، تخلف است، اظهار می‌کند: سامانه 0927 به‌عنوان سامانه رسیدگی شکایات پخش فرآورده‌های نفتی کشور در نظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که کارت سوخت‌ها تا چه زمانی صادر شده‌اند هم اعلام کرد: کارت‌های صادرشده جدید تا پایان اردیبهشت صادر و به آدرس‌ها ارسال شده است و برای متقاضیان کارت سوخت تا 20 خردادماه هرچه تقاضا برای صدور کارت سوخت جدید بوده، کارت‌ها صادر شده‌اند و در مرحله پاکت‌گذاری و توزیع قرار دارند. 4800 کارت سوخت جدید معطله در باجه‌های مختلف پست در استان فارس وجود دارد که به دلایلی مانند عدم تطبیق آدرس و عدم حضور فرد در آدرس برای دریافت بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس تأکید کرد: تمام هم‌استانی‌هایی که کارت سوخت جدید آنها نیامده است، باید این موضوع را از طریق اداره پست مرکزی پیگیری کنند. وی با ذکر این مهم که بخش قابل‌توجهی از بنزین‌های آزاد در جایگاه سوخت توسط خودروهای دولتی، نظامی و انتظامی به مصرف می‌رسد، بیان می‌کند: تقاضا داریم که این خودروها با کارت سوخت متعلق به خودشان اقدام به سوخت‌گیری کنند و تا حد امکان از کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها استفاده نداشته باشند تا محدودیت برای سایر هم‌استانی‌ها به وجود نیاید؛ زیرا هر کارت سوخت آزاد در روز 255 مرتبه امکان استفاده دارد که حتی یک لیتر زدن از این کارت‌های آزاد هم یک مرتبه محسوب شده و محدودیت برای استفاده بیش از 255 مرتبه 
خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی