[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صاحبان صعود به جام جهانی؛ دست‌مریزاد، روزنامه شیراز نوین

تیم نوجوانان ایران با شکست یمن به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها صعود کرد و حالا بعد از صعود به جام جهانی می‌تواند در اندیشه رفتن به روی سکوی نخست آسیا باشد. به گزارش ورزش سه، این صعود را باید به پای حسین عبدی نوشت؛ مربی پرتلاش در رده فوتبال پایه. او در دوره گذشته مأموریت داشت به این موفقیت بزرگ برسد، اما در حالی که بازی‌های مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشت، بازی‌های نهایی جام ملت‌ها به دلیل کرونا لغو شد و البته تلاش شاگردانش، شاگردانی که بیش از یک سال و اندی در اردوی شبانه‌روزی بودند و به طور حتم برای رسیدن به این موقعیت سختی‌های زیادی را به جان خریدند. به خصوص که اکنون برای فوتبال خود دستمزد زیادی نمی‌گیرند و مقطع تحمل سختی‌های فوتبال در بعد مالی است.
اما این صعود به طور حتم صاحبان دیگری هم دارد؛ باشگاه‌های فعال در این رده سنی، همچنین مربیان باشگاهی که کاشفان این استعدادها بودند و در تیم‌های باشگاهی شبانه‌روز تلاش می‌کنند که آنها را به سطح کیفی مطلوب برسانند. باید به کمیته جوانان و در رأس آن میرشاد ماجدی و همکارانش تبریک گفت.
اگرچه در فوتبال باشگاهی و حتی ملی کارهای زیرساختی و پایه‌ای، کم انجام می‌شود و استراتژی در بیشتر جاها نتیجه‌گرایی است، اما نباید از یک کار خوب کمیته جوانان غافل شد. کاری که استارتش را میرشاد ماجدی در دوره عزیزی خادم برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان زد و خوشبختانه به دیگر تیم‌ها هم کشیده شد و اکنون هم ادامه دارد؛ استعدادیابی برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان؛ کار بزرگی که با حمایت فدراسیون فوتبال و استعدادیابان و مربیان شهرستانی برگزار شد. در این دو رده سنی از هزاران بازیکن در جای‌جای کشور تست گرفته شد و نتیجه شد تیم نوجوانان ایران و تیم جوانان ایران. پیش از نوجوانان، تیم جوانان با هدایت صمد مرفاوی، نمایش خوبی در بازی‌های گروهی داشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و در نهایت با شکست در برابر عراق که در ثانیه‌های پایانی بازی رقم خورد، شانس صعود به جام جهانی را از دست داد و دیدید که تیم نوجوانان هم در یک گروه سخت به شایستگی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و با شکست یمن جهانی شد. البته که فلسفه فوتبال پایه در همه جا استعدادیابی و پرورش آنهاست. تیم جوانان ایران اگرچه به جام جهانی صعود نکرد، اما معرف ستاره‌های بزرگی به فوتبال باشگاهی و ملی بود؛ ستاره‌هایی که حتی در فصل گذشته لیگ برتر شاهد حضورشان در ترکیب تیم‌های لیگ‌برتری بودیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی