[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایجاد شهرک صنعتی با چینی‌ها ، روزنامه شیراز نوین


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ایجاد شهرک صنعتی تخصصی و مشترک با چین در فارس را به عنوان یکی از زمینه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه با کشور چین برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های موجود در استان فارس، امکان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی تخصصی به‌صورت مشترک با طرف‌های ایرانی وجود دارد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، سیدمصطفی هاشمی در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط در گوانگجو چین در نشست معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با معاون وزیر صنعت و فناوری چین افزود: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با هدف تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران کشور چین، فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال فناوری و ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری و قدرت رقابت‌پذیر صنایع کوچک و متوسط دو کشور موردتوجه است.
وی در ادامه بر آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاران کشور چین در ایجاد شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر در استان فارس تأکید کرد و گفت: در این زمینه و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و زاویه مناسب تابش خورشید، احداث شهرک‌های تخصصی انرژی تجدیدپذیر در برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته و برخی نقاط در استان نیز مشخص شده است که در مراحل مطالعاتی، جانمایی و امکان‌سنجی قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران چینی برای اختصاص بخش‌هایی از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی در استان فارس نیز در این زمینه هستیم.
هاشمی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های صنایع چین برای رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی گفت: در این زمینه در چارچوب همکاری مشترک که در سطح ملی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  تدوین می‌شود، اقدام خواهیم کرد و علاوه بر آن در جلسات جانبی این رویداد در خصوص تبادل دفتر نمایندگی بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دفتر صنایع کوچک و متوسط استان گواندونگ مذاکره شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین از اعزام فعالان صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان استان معین به این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برپا 
شده است.
سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه ۲۶ فعال صنعتی از سراسر کشور به این نمایشگاه اعزام شده است گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان استان معین کشور نقش محوری در این اعزام ایفا کرده است.
وی با اشاره به حمایت یارانه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی شهرک‌های صنعتی از اعزام واحدهای صنعتی و تولیدی به این نمایشگاه افزود: بیشترین واحد صنعتی و تولیدی اعزام شده با تعداد ۸ واحد صنعتی به‌صورت اعزام به نمایشگاه و ۴ واحد نیز با ارسال و عرضه محصولات، در نمایشگاه مربوط به استان فارس است.
هاشمی اضافه کرد: در این نمایشگاه پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط کشورمان، برپا شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF) از 6 تیرماه در گوانجو- چین آغاز شده و به مدت ۴ روز ادامه دارد.
وی افزود: این نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد جهانی در حوزه صنایع کوچک و متوسط شناخته می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی